Lille bygselv "hifi" forstærker

Jeg har brug for en "hifi" forstærker som kan levere ca. 2x20 W, men som
fysisk helst skal fylde så lidt som muligt og bruge så lidt strøm som
muligt. (skal bruges til mine fremtidige computerhøjttalere som
formodentligt bliver Scandyna Micropod)

Jeg har overvejet at dræbe mine gamle Yamada computerhøjttalere og snuppe
forstærkeren der fra, ulempen her er den ikke levere den effekt jeg skal
bruge og at forstærkeren er elendig i dem.

Så fandt jeg den her på google ->
http://www.audiodigit.com/index.php?section35 %
Er der nogen der har erfaring med den eller lignende produkter eller kan
give nogle gode råd?

Jeg er ikke specielt elektronikkyndig men kan da finde ud af at læse
diagrammerne og lodde det sammen.
Det vil sige jeg går efter et kit med netdel + effektforstærker +
kontrolforstærker som passer sammen uden man skal lave alle mulige løjerlige
beregninger.

mvh
Rasmus

Re: Lille bygselv "hifi" forstærker
Hej Rasmus

Gå på nettet og søg på     gainclone

http://www.mhennessy.f9.co.uk/gainclone /

http://c.webring.com/hub?ring=gaincloneamplifi

Måske det var noget for dig.

I kit form er der f.eks. TK215 og TK215-M fra
http://www.el-supply.dk/?Gid51%1&Vid21%89

Mvh Max

Re: Lille bygselv "hifi" forstærker

Hvis det ikke nF8%dvendigvis skal vE6%re et kit, sE5% ville jeg kigge pE5%
http://www.thinkgeek.com/electronics/audio/6cd8/ Den spiller
simpelthen r.... af det meste. Godt nok kun 2*10 W.

mvh
  Jeppe

Re: Lille bygselv "hifi" forstærker

Jeg kiggede på et kit for også at have lidt sjov med at bygge den.
Jeg kunne forestille mig den fra thinkgeek er lige i underkanten til
Micropod...., følsomheden er oplyst til: 87db spl (1w @ 1m) 4 ohm.

Hvad bruger du din til?, eller hvad har du hørt den sammen med?

....jeg har kigget lidt rundt på nettet siden min post og kan se der findes
ufatteligt mange forskellige mere eller mindre komplette guides, hvis nogle
her har hands-on experience må de gerne komme frem med den.

/Rasmus

Site Timeline