Lille billig datalogger med ethernet - Page 2

Re: Lille billig datalogger med ethernet

Ham her har noget , men om det kan bruges ?.

http://eekit.dk/group.asp?group90%9&sub90%9

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Lille billig datalogger med ethernet

Det er ikke den bedste butik at henvise til, prøv at læse på forsiden:

http://eekit.dk /

Re: Lille billig datalogger med ethernet
Hej HKJ

Siden burde være lukket for tiden.

Re: Lille billig datalogger med ethernet

Hej

Hvem ved hvor jeg kan købe en billig færdignygget datalogger med
ethernet.

Den skal bruges til at tælle impulser fra min elmåler, og
POST'e den aktuelle værdi en gang pr time til en ekstern webserver.

Måske denne kan bruges til noget, den er rimelig billig, lille og har de i/o
du skal bruge:
http://dk.farnell.com/1337910/semiconductors/product.us0?sku=DIGI-INTERNATIONAL-DC-ME-01T-S

men der skal nok laves noget programmering og lidt hardware...

Kasper

Re: Lille billig datalogger med ethernet

Hvad med denne ?

http://www.digitale-elektronik.de/shopsystem/product_info.php?products_id32%1

Re: Lille billig datalogger med ethernet

-se nu er vi MEGET tæt på :-)

Jeg har netop sendt mail til dem med et par opklarende spørgsmål, bl.a.
hvor lang en log den kan lave.

Jeg takker for din hjælp

Bo //

Re: Lille billig datalogger med ethernet

-det viser sig at den IKKE kan logge data, men istedet "bare" sender en
UDP meddelelse med 10 minutters mellemrum. Er der ikke en PC, der logger
dette, er det bare spild af tid. Og skal man have en PC stående tændt
hele tiden er det spild af strøm...

Bo //

Re: Lille billig datalogger med ethernet

Det frygtede jeg, kunne heller ikke umiddelbart se hvor meget den kunne
lagre.
Det er der så en god forklaring på ;o)

Jeg kunne også godt bruge sådan et system, så vi søger videre.
Måske det Atmel ARM-board med SD/MMC nævnt i en anden del af tråden var en
idé ?

Poul

Re: Lille billig datalogger med ethernet

Som omtalt tidligere er jeg hardware-mand med stort "H", og kanikke
programmere. Jeg har dog besluttet at jeg indenfor de næste 5-10 år vil
forlade hardware og blive programmør, fordi komponenterne bliver mindre
og mindre og mindre. Programmører kan dog stadig bare øge
skriftstørrelsen på skærmen, uden at programmerne derfor fylder mere :-)

God weekend
Bo //

Re: Lille billig datalogger med ethernet

Nu kan man jo godt få en PC der bruger langt under 10W, så spildet af
strøm kan minimeres.

Re: Lille billig datalogger med ethernet

Hvilket indebærer, at jeg ud over at købe "tingesten" osse skal anskaffe
yderligere en PC, med skærm og trastaskur og windos installation. Det
bliver ikke billigeren af den grund. Så kunne jeg nok finde "nogen", der
kunne programmere en PLC til at klare det samme.

Bo //

Re: Lille billig datalogger med ethernet
Hejsa,

Datalogger, med ethernet og om lidt vil du have mindst 10 andre funktioner
på ...
Det skal være billigt der skal ikke kodes så meget og det skal initielt
virke out-of-the-box ...

Jahhh men må jeg så ikke anbefale en lille sag til 5-600 Kr med 2 stk 10/100
MB ethernet og rigtig mange andre funktioner ....
Det hedder AVR32 , et fuldt udstyret embedde linux platform
mit-dass-ganze-molivitten, router mailclient og meget lige til at putte på

http://www.atmel.com/AVR32NGW100
- yderligere links mm. til forskellige sager her ...
http://embedded.dk/mylinks/MyLinks.htm#CPU 's - Their tools

/johnk

mvh

Ole