Lader til Sony Ericsson mobiltelefon

Hej gutter!

Hvor kritiske er mobiltelefoner med spændingen fra laderen? Laderen til min Sony
Ericsson T68i er stået af, men jeg er givet vis for nærrig til at investere i en
ny ;-)

Laderen giver 5.1V og kan levere 450mA hvilket ikke burde være et problem med
stumper fra skuffen, men hvor præcis skal man være? Kan jeg tillade mig at gå et
stykke over denne spænding og evt. bruge en ureguleret psu?

Jeg vil nødigt destruere telefonen, så jeg spørger lige først :-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Lader til Sony Ericsson mobiltelefon
min Sony
investere i en
med
gå et

Kender ikke Sony, men til Nokia er laderne uregulerede.
Vil du være på den sikre side, så brug en 7805, 1 A udgave, køleplade efter
behov. Ulempen er jo at strømforsyningen skal give mindst 8 volt.
Alt efter temperament kan du hæve spændingen med 0.3 (germanium, evt.
scotty?) el. 0.6 v (silicium) diode på 7805'erens gnd.

Mvh
Morten

Re: Lader til Sony Ericsson mobiltelefon
Den Fri, 24 Sep 2004 11:56:44 +0200. skrev Morten:

<snip>
Hvad er spændingen på en Nokia lader??? Jeg har en Alkatel 8,4V 80mA og
jeg undrer mig over om den kan bruges til Nokia.

<snip>

Christian Treldal

Re: Lader til Sony Ericsson mobiltelefon

Tja, den alm. lader er trykt 3.7 v, 355 mA - og tomgangsspændingen er 8 v.
Det er meget taget den opgivede spænding på 3.7 v i betragtning - selv for
en ureguleret lader!
Har haft en rejselader, men den døde af sine kvæstelser. Så hut jeg visker
var det det vist 5 komma et eller andet volt, 500 mA. Og da det var en
switchmode, var tomgangsspændingen også de 5 volt.

Mvh
Morten

Re: Lader til Sony Ericsson mobiltelefon
Hej Morten,

Jeg har målt et par stykker til over 10V.

Nej, de bruger trafo'ens indre modstand - belast med 10,4 Ohm, så ender den
på de ~3V7

--
Venlig hilsen,
Søren
Re: Lader til Sony Ericsson mobiltelefon

min Sony
investere i en
med
gå et

Jeg har oplevet at en mobilos lader var både spændings og strømbegrænset.
Dvs. ladestrømmen blev blev begrænset af både telefonen og af laderen.
Muligvis for at simplificere ladekredsløbet i telefonen (serieregulator)
samtidig med at max effektafsættelse i telefonen begrænses.

Du kunne evt lure på en af de bil-lader adaptorer man kan købe til 20-30 kr
(Ved godt det er mange penge, når telefonen nok kun har kostet 1 kr ;-)

mvh
JBH

Re: Lader til Sony Ericsson mobiltelefon

Jeg har købt et simpelt ladekabel med et usb stik i den anden ende. Der
sidder intet krefsløb imellem, så telefonen lader givetvis ganske fint,
hvis du blot klipper kablet af og sætter 5v (reguleret) på det. Jeg har
ikke oplevet, at strømforbruget var for stort til usb porten.

KJ

http://www.cetusgps.dk

Re: Lader til Sony Ericsson mobiltelefon

Jeg ved ikke hvad telefonen kan tåle, men jeg har to ladere til Ericsson,
den ene er magen til din, den anden giver 4.5V, 300mA. De kan begge lade min
SE T68i uden problemer.

signing off.. Martin Sørensen

Re: Lader til Sony Ericsson mobiltelefon

er det ikke et  700 mAh Lithium-ion batteri ? der sidder i en T68i

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Tak for de fine svar. Dog ente jeg med at købe en ny lader da jeg 1) ikke kan
undvære min mobiltelefon og 2) ikke har tid til at rode med en hjemmefusket
løsning :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Lader til Sony Ericsson mobiltelefon
Hej Kim,

Hvis du er interesseret så kan jeg sende dig een. (for free) Tror jeg har em
liggende på arbejdet som jeg ikke bruger.

MVH

Bo

Re: Lader til Sony Ericsson mobiltelefon
Hej!

Tusind tak, men jeg har "desværre" købt en lader igår... :-( Men tilbudet er
skam godt nok - bare ærgeligt jeg var for hurtig med dankortet ;-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline