Kortslutning?

Hejsa

Min far har vundet en fin stor fjernstyret bil (70cm lang kineserting).
Vi kan dog ikke få den til at køre - og jeg har målt mig frem til, at
når jeg skifter til ON, så falder spændingen ved batteriet fra 10,7 volt
til 2,3  volt. Er det tegn på kortslutning?

--
Søren Bay - http://www.flyingfish.dk
Modeltog, IT-udstyr og meget andet til salg - http://shop.flyingfish.dk

Nej, hvis det var en kortslutning ville der være 0 volt, men faldet
i spændingen kunne tyde på at batterierne har det dårligt.

Re: Kortslutning?

start f.x. med at lade dem helt op,

Bo //

Re: Kortslutning?

Nej, det er tegn på et strømforbug der er højere end den strømmængde
batteriet kan give.

Det kan tyde på at enten regulatoren er i stykker, batteriet er fladt
(lad det op), eller batteriet er i stykker.

Re: Kortslutning?

Tror batteriet er i stykker - vi har ladet det op adskillige gange i
henhold til instruktionen. Det er et 12v sealed lead acid batteri.

Den bliver nok parkeret på de evige skrotmarker :-) Har googlet mig frem
til at man for et par år siden kunne købe en der lignede i Fakta til
349,- :-)

--
Søren Bay - http://www.flyingfish.dk
Modeltog, IT-udstyr og meget andet til salg - http://shop.flyingfish.dk
Re: Kortslutning?

Kan "skrotmarkerne" køre denne vej ?

Re: Kortslutning?

Que?

--
Søren Bay - http://www.flyingfish.dk
Modeltog, IT-udstyr og meget andet til salg - http://shop.flyingfish.dk
Re: Kortslutning?

Tak, jeg er aftager, hvis du bare smider den ud.....

Re: Kortslutning?

Jeg tror "den" er batteripakken :-)

Bo //

Re: Kortslutning?

Nej, hele bilen.

Knægten skal da have noget at lege med.

Re: Kortslutning?
Han skal jo selvfølgelig lege med tog!

Mvh Jonas

Re: Kortslutning?

Du kan være ganske rolig - han er "skadet"
http://home6.inet.tele.dk/moppe/gpics/gaetettog.jpg

Re: Kortslutning?

Et 12V blysyrebatteri skal gerne ligge på ca. 13V ubelastet (polspænding).

Jesper Poulsen

Site Timeline