kondensator bandit?

Jeg har fundet en pose små beige dimser med to ben på loftet, jeg antager
det er kondensatorer.

De er som sagt små og beige, hertil bør vi måske tilføje at de er firkantede
:)

På dimsen står trykt:
                                CK05BX
                                330K
                                200V
                                'et sjovt tegn jeg ikke kan forstå, ligner
et R og et I, måske er det et logo9214

Det er de ting der står, på fire linier som skrevet..

Så Er det en kondensator? og i så fald, hvad værdi har den? 330.000Pf (det
er den lidt klein til) og så 200V?

Hvis bare jeg havde et multimeter der kunne måle pF

/J

Re: kondensator bandit?
330 nF  200 Volt
Tror jeg godt du kan regne med.

Hans-Ole

firkantede

Re: kondensator bandit?
Hej SNiP

Keramisk multilayer kondensator.

De er 330 pF, det K betyder +-10%

Datblad findes her http://www.elfa.se/pdf/65/06570600.pdf

Mvh Max

Re: kondensator bandit?

jep

330 -> 33 * 10^0 pF = 33pF
tilsvarende 331 -> 33 * 10^133%0pF

osv osv

Re: kondensator bandit?
Hej Carsten

Rigtig den er jo 33pF, det tredie ciffer angiver jo antalet af nuller.