Josty Kit NT415

Hi

Jeg er ved at reparere min gamle Josty Kit strømforsyning. Jeg har også
skiftet en defekt lyt, men nu er jeg løbet sur i det. Er der en af jer der
har et diagram af sådan en, som jeg måske kunne lokke til at scanne ind og
poste i dk.binær??

--
/Jan

Re: Josty Kit NT415
Hej Jan

Scanne ja, poste til binær nej.
Du kan hente dit diagram og komponentliste her.

http://www.sandcastle.dk/Images/NT415-1.jpg

http://www.sandcastle.dk/Images/NT415-2.jpg

Mvh Max

Re: Josty Kit NT415

der
og
Har en mage til. T1 har jeg udskiftet til en 2N3055 med i plast som TO220.
Det virker lidt mere solidt.
Karsten H. Jensen

Re: Josty Kit NT415
Hej Max

Tusinde tak. Nu kan jeg forhåbentligt komme lidt videre. Jeg kunne bare ikke
gennemskue det, når reguleringen lå på minus, samt forsyningen til opampen.

--
/Jan

Re: Josty Kit NT415
Hej Igen mig selv

For de interesserede.

Og så var der ikke flere fejl i strømforsyningen.

Igår skiftede jeg C3 som mit fine capasitetsmeter (Elektorbyggesæt fra
februar.)ikke kunne måle kapasiteten på (Det skrev "wait"). Min ESR meter
(Bob Parkers) sagde god for den, men den var altså defekt. (Interessant)

Da jeg så skulle teste den satte jeg bare min lab forsyning til at smide ca
30 V over lytten på NT415. Men den virkede stadig ikke. Da jeg ikke kunne
finde andre defekte komponenter løb jeg sur i det. Men som det ses på
diagrammet skal opampen have en positiv forsynig fra C2/D5 og det fik den
jo ikke fra mit setup.

Så derfor.

Forresten er der fejl i diagrammet. D9 skal vendes om!.
En anden detalje er at der går en forbindelse fra D8/R10 (R10 er forøvrigt
2.7K) til opamp pin 4.

--
/Jan

Site Timeline