Jackstik på Gallus 2000 TC gasmåler - er det data eller pulser ?

Nu har jeg gået og skulet til min gasmåler, af typen Gallus 2000 TC, i nogen
tid.
Der sidder et 3.5mm jackstik i siden af den, og jeg spekulerer på om den mon
slutter eller bryder en kontakt når måleren har talt en given mængde gas,
eller om man kan lave noget serielt kommunikation med den så man kan hive
målerstanden ud.

Jeg har googlet og kan næsten ikke finde noget om måleren, så jeg ved godt
at chancen for at der er en som ved noget her måske ikke er så stor.
Men hvis man ikke spørger så får man heller ikke svar :-)

På forhånd tak for alle input/svar.

Brian Østergård

Re: Jackstik på Gallus 2000 TC gasmåler - er det data eller pulser ?

Det er nok det sidste.....

Re: Jackstik på Gallus 2000 TC gasmåler - er det data eller pulser ?

Det ville ellers være rart hvis man kunne "poll'e" dataene ud så kunne man
trække dem en gang i døgnet så slipper man for at have noget
tændt/tilsluttet 24/7.

Men det bliver nok nærmest umuligt at "gætte" sig til standarden :o)

Brian Østergård

Re: Jackstik på Gallus 2000 TC gasmåler - er det data eller pulser ?

Hmm, jeg kan finde noget om en Gallus 2000, men ikke om en Gallus 2000
TC...

På siden
   <http://www.viterrausa.com/20775.html
er der lidt beskrivelse og også noget om det der jackstik. Og også et
datasheet, omend det er lidt tyndt :)

Og
   <http://www.viterrausa.com/20776.html
ser ud til at være en slags dataopsamler til Gallus'en.

--
Venlig Hilsen
Michal

Re: Jackstik på Gallus 2000 TC gasmåler - er det data eller pulser ?

Tak for disse links.

En TC model er med lcd-display istedet for mekanisk tæller.

Jeg vovede pelsen og satte min comport til minijacken sammen med et lille
tællerprogram, og det viser sig at den slutter kontakten for hver 0,1 m3 gas
der bliver  målt.

Så nu er det bare med at få skrevet lidt software der kan tælle forbrug :-)

Brian Østergård

Site Timeline