IR sniffer til en Bilalarm

Vi har en gl. Peugeot 405 som har centrals lås m. alarm, vi har kun en nøgle
med fjernbetjening. Den bruger en IR sender. Er det muligt at kopiere
signalet og lave en ekstra sender? En ny nøgle hos Peugeot koster over 1000
kr.

Mvh
Stampe

Re: IR sniffer til en Bilalarm

Kender intet til ovenstående bil, men bruger den virkelig IR??
De sendere jeg har set har brugt RF med noget Rolling Code.

Mvh
Gert K.

Re: IR sniffer til en Bilalarm

Nogle især ældre biler med fjernbetjening benytter IR, så det kan godt
passe.

Dem kan du nemt "kopiere" med en PDA så PDA'en kan lukke bilen op (har været
vist i fjersynet da det på et tidspunkt var benyttet som trick til at tømme
folks biler, man stiller sig diskret op og laver "noget" på sin pda, i
virkeligheden kopiere man at én står og låser/oplåser sin bil og når han er
gået kan man nu låse den op uden vold og nuppe ting i den).

Men ideen var nok at han ville have det i noget nøgleringsstørrelse.
Måske en "learning remote" kan bruges? Og måske de findes i de små
størrelser?

Ellers er det jo noget med at købe en velleman mini fjernbetjening, dem ved
jeg positivt de findes i IR i nøgleringsstørrelse og så købe en blank
microkontroller af samme type som den der allerede er med kittet (i tilfælde
af den er låst og man ikke kan ombrænde den) som man så programmerer. Men
der er jeg stået af, nu har jeg blot givet ideen ;)

Mvh
Morten

Re: IR sniffer til en Bilalarm

Mon ikke der også er startspærre i en "gl. Peugeot 405"?
Nøglerne til min gamle bil indeholder også en transponder til startspærren,
så man kan slet ikke starte bilen med en hjemmegjort nøgle (startspærren
skal desuden kodes, hvis man køber en ny nøgle hos forhandleren).

Re: IR sniffer til en Bilalarm

Jo der er også startspærre, men udløses ved at trykke en ekstra gang på
knappen - men det du siger kan der vist godt være noget om, det må
undersøges nærmere..

Mvh
Allan

Re: IR sniffer til en Bilalarm

Peugeot/Citroën fra før -93/94 havde ganske rigtigt IR fjernbetjening, og
ikke startspærre. De første startspærrer i disse biler var med tastaturlås,
og dette blev brugt i flere år.

/Claus

Re: IR sniffer til en Bilalarm

Den har startspærre den frakobles ved at trykke to gange på
centrallåsknappen, så kan der høres en "tikken" først da kan bilen startes -

Mvh
Allan

Re: IR sniffer til en Bilalarm

Forhåbentlig ikke :-/ Så går ideen med startspærre ligesom fløjten.....

Orla Pedersen