IR modtager i forstærker, generet af ly s

Hej,

jeg har en ældre Denon PMA-655R forstærker stående i stereoanlæget i
stuen. Den er desværre begyndt at blive meget følsom over for lys -
både fra mit plasma TV som er placeret umiddelbart over forstærkeren,
men også fra direkte sollys.
Ved hurtige scener/kraftige glimt fra TVet, skifter forstærkeren input
og lyden forsvinder derfor.
Dækker jeg IR sensoren til, fungerer den upåklageligt.

Det begyndte i sommer, og er gradvist blevet værre. Jeg har læst at
sparepære kan forsage noget lignende, men dem er der ikke nogen af i
stuen.

Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt?

Hvis det interesserer nogen, har jeg lagt manual/diagram her:
<https://dl.dropbox.com/u/3621717/Denon-PMA655R%20amp.pdf

På forhånd tak,

Mvh Jonas

Re: IR modtager i forstærker, generet af lys

Kan du ikke sætte et IR filter foran? Så den ikke reagerer på synligt
lys....

Re: IR modtager i forstærker, generet af lys
Hej

Hvordan skulle fjernbetjeningen så trænge igennem? :)

--
Mvh, Kim

Re: IR modtager i forstærker, generet af lys
Hej Kim

Nu tillader et IR filter jo netop IR lys at passere, så det
burde jo ikke være noget problem.

Re: IR modtager i forstærker, generet af lys
Hej

Ok, troede han ville blokere for IR :)

Jeg ville nok undersøge den IR modtager lidt nærmere, evt. skifte den.
Et eller andet må være defekt hvis den ikke har opført sig sådan altid.

--
Mvh, Kim

Re: IR modtager i forstærker, generet af lys
Hej Kim

Så skal han bare bruge et IR Cut-filter :)

Ja, da det efter beskrivelsen er noget nyt, ja så er det nok en god
ide at kikke på modtageren og kredsløbet omkring den.

Den 12/02/13 23.33, Martin Larsen skrev:> Jonas Bo Jalling wrote:

 > Kan du ikke sætte et IR filter foran? Så den ikke reagerer på synligt
 > lys....

Jeg bruger faktisk ikke fjernbetjeningen, så måske jeg bare skal pille
ledningen af - synes dog ikke det er en så pæn løsning.

Men tak for forslag - det bliver sådan jeg gør.

Mvh Jonas

Site Timeline