Intern antenne til bærbar

Hejsa,

påtænker at montere intern antenne i skærmen på min bærbare, da den
indbyggede sidder under håndledsstøtten og virker elendigt. Jeg har set
følgende
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category32%900&item57%22423338&rd=1&ssPageName=WDVW
men vil to almindelige ledninger ikke være lige så godt?

Hvad bør jeg vælge til 2.4 Ghz mht. længde, tykkelse, materiale og afstand
til hjørnet af skærmen, hvor ledningerne skal bøjes?

--
venlig hilsen

Kasper

Re: Intern antenne til bærbar
Hej igen,

jeg er blevet anbefalet, at lave en microstrip antenne på et stykke print,
men
er lidt grøn på det område.

Jeg har set en dobbeltkvadrat (brille) antenne og tænker på, om det er ok at
strække den ud så det bliver romber eller om det er vigtigt, at alle
vinklerne er 90°?

Skal vinklerne absolut være 90° kan jeg lave det med buede sider, men
er det så buelængden der skal være l/4 eller er det buediameteren?

Jeg har i alt et område på 163 x 12 mm at gøre godt med så det passer fint
til en strimmel af et europakort.

Giver det ekstra gain at sætte tre kvadrater sammen eller skal man holde sig
til to?

--
venlig hilsen

Kasper