Interface til UPS (rs232 eller usb)

Hej,

Jeg har en computer der skal forsynes fra et stort batteri. Da dette
ikke skal drænes fuldstændig, havde jeg tænkt mig at lave noget styring
ala. en ups, der kan fortælle styresystemet at det skal lukke ned pga.
strømudfald. Er der nogen af Jer der ved hvor jeg kan finde noget info
om hvordan denne kommunikation imellem styring og pc foregår?
Jeg har ikke haft meget held med knogle.

Jonas Jalling

Re: Interface til UPS (rs232 eller usb)

Hint: Google ("UPS protocol");

-giver en del af læse videre på.

Bo //

Re: Interface til UPS (rs232 eller usb)

Hej Bo,

Jeg trækker mig ydmygt tilbage. Jeg skal vist på kursus i at bruge
google. Lige den søge kombination havde jeg unladt at prøve.
Tak for hjælpen.

Jonas Jalling

Re: Interface til UPS (rs232 eller usb)

Hvorfor ikke "bare" købe en færdig UPS. De koster 500-700 kroner, og de
har softwaren med til kommunikationen til PC. De sikre samtidigt din
computer imod spikes og drops. Er ønsket at lege med elektronik, er det
selvfølgelig en anden sag.

Jørn

Re: Interface til UPS (rs232 eller usb)

Og hvis du mangler en gammel ups som sikkert trænger til at få skiftet
batterier, på ca 700-1000 watt, så smider du en mail ;)

--
Mvh stefan