IDE snooping

Jeg leder efter noget hardware der kan snoope data ( incl. IDE-commands)
imellem controller og et IDE device.

mvh.
Felix

Re: IDE snooping

Jeg bruger en almindelig logik analysator...

Bo //

Re: IDE snooping
aha - hvordan virker sådan en?

Felix

Re: IDE snooping

Det vil føre for vidt, hvis jeg skal beskrive det i detaljer. Men groft sagt
er min et 64 kanals skop, er kun viser '0' eller '1'. Man kan sætte
triggerbetingelser, som genkender bitmønstre og starter dataopsamlingen. Den
kan sample enten med fast afstand eller hvergang, der sker ændringer på
kanalerne. Den viser det så på en stærm, så man kan se sammenhængen mellem
vise som en bus.

Bo //
p.s. det er ikke lavpris instrumenter, eller noget, man lige bygger selv...

Re: IDE snooping
Ok - ja den lyder pænt dyr ;)

Hvis nogle kender alternative mulighed, så hører jeg gerne :)

Felix

sagt
Den
selv...

Re: IDE snooping

Bare af nysgerrighed, hvad skal den bruges til? Skal den være
færdig-bygget? Skal den kunne snoope alt, eller bare et begrænset sæt
ledere eller specielle kommandoer?

/Preben

Re: IDE snooping
Jeg ved ikke helt hvor meget data endnu, det er til lidt xbox forskning.
Enten en færdig løsning eller noget man kunne bygge selv

Felix

Re: IDE snooping

En ATA analyzer er en dyr fætter... Du kan være heldig at finde dem brugt,
men det er ikke nemt. Så mange af dem er der heller ikke i omløb, hvis du
ikke kender nogen i branchen er det nok så godt som umuligt.

Jeg har selv en Innotec 520 som virker ok, dog kun op til ATA33. Det er et
fuldlængde ISA kort med noget win98 software snask. Trods sin alder virker
den fint.

Men hvad er det helt præcist du skal lave? En nemmere måde at snoope den
slags data er at bruge noget hardware emulering af en art - feks qemu.

http://fabrice.bellard.free.fr/qemu /

så kan du jo installere dit OS og boote det med qemu, passende modificeret
til at dumpe hvad der skrives til ATA registrene. Det er både nemmere (og
meget meget billigere) end dedikeret analyzer hardware.

Mvh Jens

Site Timeline