Hvor købes Genopladelige batterier AAA med mere end 800 mAh ??????

Hej!

Ved ikke om det er korrekt NG !

Hvor købes Genopladelige batterier AAA med mere end 800 mAh ??????

Jeg kan kun finde dem med 800 eller 1000 mAh......

Findes de ikke med 2100 eller 2200 mAh.
De er nemme at finde for AA-batterier - men ikke AAA-batterier!

Carsten

Re: Hvor købes Genopladelige batterier AAA med mere end 800 mAh ??????

Det bliver nok lidt svært at finde dem med den kapacitet de næste par
år. AA batteriet er noget større og kan derfor rumme en højere kapacitet
(+2AH)

Re: Hvor købes Genopladelige batterier AAA med mere end 800 mAh ??????

Alene størrelsen umuliggør større mA/h.
KHJ

Re: Hvor købes Genopladelige batterier AAA med mere end 800 mAh ??????
Ok!

Tak for info!

Lige 2 spm.:

1) Er der forskel i kvaliteten af genopladelige batterier med samme mAh...?
Tag f.eks. to AAA med
F.eks. hvor mange gange de kan lades op, samt hvor længe de "virker" når de
er  fuldt opladet ?
Der er nok lidt kvalitetsforskel, men skal man tagre hensyn til mærker ...
når man skal købe genopladelige batterier? Skal købe en hel del ... 24 stk.

2) Forslag til mærke / butik hvor jeg bør køe dem ?

--
Carsten

Re: Hvor købes Genopladelige batterier AAA med m ere end 800 mAh ??????
on 25-12-2004, :-)  Carsten supposed :

Mon ikke du kan finde noget hos www.batterier.dk ?

Jeg har købt en del 9volt (ikke genopladelige). God service, hurtig
levering, og små priser.

--
Benny

Re: Hvor købes Genopladelige batterier AAA med mere end 800 mAh ??????

mAh...?
de
..
stk.

Mig bekendt findes der kun ganske få fabrikker i verden der fremstiller
NIMH-accumulatorer - Eller blander jeg begreberne sammen med Li-Ion
accus??. -  Så derfor adskiller kvaliteten sig ikke meget på tværs af
diverse mærker.

Med mindre du køber dyre mærkevarer (GP-batteries, Varta, mm) hvor man må
formode at der er en vis kvalitetskontrol som man betaler en merpris for,
kan det være hip som hap hvad du køber. Uniroos har tidligere været
fremhævet som bedste cost/benefit mærke.

Men jeg har også set 1000 mA celler anonceret som netop introduceret på
bl.a. det tyske marked

Aarhus Radiolager har GP-batteries i 750 - 800 mA i AAA størrelse.
Prisniveauet er ca 30 Kr pr celle.

Fakta discountkæden har lige haft et tilbud med  4 stk 850 mA AAA celler
for 60,- Kr pr pakke, men nu er papiret på pakningen jo taknemmeligt. Der
ligger endnu adskeillige pakker i min lokale butik (5330).

/Lars

Re: Hvor købes Genopladelige batterier AA A med mere end 800 mAh ??????

Så vidt jeg har forstået er der forskel på, hvor godt batteriet kan
afgive den opladede energi! Dvs. om batteriet faktisk kan afgive de
sidste 500 mAh når det totalt set indeholder 2000 mAh.
Jeg ved ikke om det er rigtigt, men sådan har jeg ladet mig forklare det
på et tidspunkt.

Kan ikke anbefale Uniross - havde 4 uniross batterier - på et år havde
allerede 2 lækket med syre. Og de var ikke blevet slidt vildt meget. Har
derimod haft ganske gode erfaringer med Varta (selvom disse også
lækkede, men efter en 5 års tid kan man vel heller ikke forvente mere)

batterier.dk
billige-batterier.dk

batterier.dk sælger Panasonic PRO 750mAh AAA batterier til 59.95 incl.
moms for 2 stk.
billige-batterier sælger Sanyo 800mAh AAA batterier til 22,50 incl. moms
(for tiden leverer de dog Ansmann med samme kapacitet til samme pris,
pga. leveringsproblemer fra Sanyo)

batterier.dk har gratis fragt
dette kan jeg også se billige-batterier.dk har indført!

Re: Hvor købes Genopladelige batterier AA A med mere end 800 mAh ??????

T-Hansen har genopladelige 800A's AAA'ere fra GP til 60kr/2stk.!

--
Armand.

Re: Hvor købes Genopladelige batterier AAA med mere end 800 mAh ??????

Jeg har købt mine hos onkel Harald, og så har jeg brugt mine penge på en
ordentlig lader.

Der er ekstrem stor forskel på laderne, nogle ladere får meget kapacitet i
batteriet end andre, jeg har god erfaring med Ansman ladere.
en meget vigtig ting om ladere, er at de skal lade i parallel, ikke i serie,
da batterier altid er forskelligt opladet og med forskelligt Kapacitet, selv
om det hedder det samme.

Hilsen Jørgen

Re: Hvor købes Genopladelige batterier AA A med mere end 800 mAh ??????

PÅ den anden side, så sælger onkel Harald AAA-alkaline for 100kr/60stk.
hvilket er 1.65kr/stk, så why bother :-/

--
Armand.

Re: Hvor købes Genopladelige batterier AAA med mere end 800 mAh ??????

Jeg har købt en mindre dynge "TOPCRAFT" hos aldi; 4x1700mahAA til en 20er,
og 4x750mahAAA ligeledes til en 20er, sammen med en topcraft lader med
vedligeholdsautomatik(49.95)

Jeg kan kun sige at jeg er positivt overrasket. Til prisen er det tæt på et
kup i mine øjne.

Skal du ikke bruge dem herognu, er aldi og andre hurtigt-ind-hurtigt-ud
butikker måske en option.

Mvh
Henrik

Re: Hvor købes Genopladelige batterier AAA med mere end 800 mAh ??????
Skal bruge dem her og nu!

Hvor længe er det siden ALDI havde dem?

Re: Hvor købes Genopladelige batterier AAA med mere end 800 mAh ??????

Ja, det kan jeg tænke mig. Det var også kun et forslag.

Min lokale aldi(herning) havde stadigt nogle for ~4 uger siden, og tilbuddet
var vel mindst 3md gammelt. Det kan jo være du kan være heldig.

Mvh
Henrik

Re: Hvor købes Genopladelige batterier AAA med mere end 800 mAh ??????
jeg prøver... godt nytår til jer alle!

I øvrigt en god NG!

Re: Hvor købes Genopladelige batterier AAA med mere end 800 mAh ??????

Ja

Batterier.dk

Panasonic - ovennævnte butik

Og venligst forstæt diskutionen kun i news:dk.teknik.elektronik, hvortil
jeg har sat FUT, der er ingen grund til at krydsposte til *.lyd gruppen
:-)

Re: Hvor købes Genopladelige batterier AAA med mere end 800 mAh ??????
Sanyo eller Gp er gode genopladelige batterier.
Hvis der skal trækkes store strømme så er sanyo bedst. (+5A).
Hobby butikker har batterier. der bruger man jo mange. pt koster 4 sanyo
800mAh 80 kr i holte hobby.
AAA fås i op til 850mAh  Hvor de stadig kan levere strøm.

Re: Hvor købes Genopladelige batterier AAA med mere end 800 mAh ??????

Disse er godt nok AA, men har 2300 mah

http://www.pixmania.com/dk/dk/27881/art/duracell/4-genopladelige-lr6-aa-ba.html

Site Timeline