Hvor finder man sådan et kabel?

Hej, jeg skal bruge et 3m langt netkabel med et vinklet stik som dette:

http://tinyurl.com/ywabur

Hvor køber jeg det? Eller bare det vinklede stik?

Mvh.
Jesper

Re: Hvor finder man sådan et kabel?
Hej Jesper

Hvad med at købe det på siden du linker til ?

Re: Hvor finder man sådan et kabel?

Det mangler nok 1 meter (mest på midten vil jeg tro:-)

Re: Hvor finder man sådan et kabel?
Hej Klaus

Oh, den havde jeg overset. Det må være hårdt ikke at
kunne håndtere lidt krympeflex :)

Re: Hvor finder man sådan et kabel?

Det kunne også skyldes at ikke alle ønsker at gå på kompromisse med
lovlighed og sikkerhed.
Man "lapper" ikke en netledning sammen med krympeflex.

Re: Hvor finder man sådan et kabel?

Det kommer sandelig an på, hvem man er.
Karsten H. (7870)
Re: Hvor finder man sådan et kabel?
Hej Allan

Du kender åbentbart ikke ret meget til hverdagen ude i
elverdenen, selv jordlagte stærkstrømskabler lapper man
sammen med krympeflex, så at du mener noget må bero
på en manglende evne til at lave det ordentligt.

Re: Hvor finder man sådan et kabel?

Ja, men godkendte muffer og en godkendt krympeslange.
At klippe en blød netledning over, lodde den sammen og isolere samlingen med
en tilfældig krympeslange, oftest beregnet til lavspænding, er ikke lovligt.
Har overvejet hvordan din "fusker-samling" vil have med træk og mekaniske
påvirkninger?

Re: Hvor finder man sådan et kabel?
Hej Allan

Ja da, den er jo lavet på samme måde som stikkkene er
trækaflastede på, nemlig med smeltelim.

Og jeg har apparater der er godkendt med samlede netledninger.

Re: Hvor finder man sådan et kabel?

Netstik er ikke limet på netledningen. De er støbt på og den samlede ledning
med påstøbt stik er godkendt som en enhed.
Det kan på ingen måde sammenlignes med at samle en ledning med krympeflex.

Prøv lige at kik hvilke godkendelser det flex du har liggende i skuffen har.
De forskellige typer jeg har liggende, bl.a. TYCO, har absolut ingen
godkendelser.
Standard netledning derimod har et hav af forskellige godkendelser. Disse
godkendelser indeholder bl.a. en række krav til test af isoleringen og træk.

Re: Hvor finder man sådan et kabel?

Nu er vi adskillige, der selv kan finde ud af at montere stikpropper af
forskelligt art til forskellige formål - i masser af tilfælde, hvor du endog
ikke kan købe det som færdigt plastik-stikprop.'

Jo - i visse tilfælde.
Der er altid fabrikanter, der går både med livrem og seler. Desuden, de
stikpropper og stikdåser, samt kabel er da også godkendt materiel, og
selvfølgelig opsættes kabel da altid efter gældende regler og i godkendt
stand.

De går (for nu lige at slå det fast) bl.a. ud på, at der IKKE må monteres
almindelig, blød netledning i mellem steder, der hører ind under den faste
installation. Kabel mellem loftsrosetter etc. er at betragte som en del af
den faste installation. I tilfælde af montering af såkaldte downlights skal
der trækkes varmesikret ledning fra nærmeste sted (samlingspunkt) for den
almindelige, faste installation eller transformator for tilslutning af
lavspændingsd-downlights. Denne varmebestandige ledning skal kunne modstå
temperaturer op til 180° C. Desuden er montering af downlights også omfattet
at et regtelsæt, hvor det bl.a. forudsætter en elektriker idet ledninger til
lavvoltslamper skal dimensioneres efter helt andre regler end
stærkstrøms-ditto.

Kun i tilslutningsrosetter/lampeudtag, der ses under loftet, må der monteres
blød ledning til lamper etc.
Karsten H. (7870)
Re: Hvor finder man sådan et kabel?

Har du da et link til en stikprop, som kunden selv montere med smeltelim?
Sådan en fætter har jeg aldrig set.

Re: Hvor finder man sådan et kabel?
Hejsa,

Nej Karsten,

Det er IKKE rigtigt det du skriver der!

/Claus

Re: Hvor finder man sådan et kabel?

-så må du begrunde HVOR der er fejl, og henvise til andre løsninger

Bo //

Re: Hvor finder man sådan et kabel?

Hvor ?

Selvfølgelig bruger man en lorteflex og undlader at dobbeltisolere - ja
så beder man selv om problemer.

Hvad gør man så ?

Jeg har været med til at lappe betydeligt voldsommere end netledninger
med krympeflex

Re: Hvor finder man sådan et kabel?

Ja-ja, og med trækaflastning på begge sider, eller i jorden hvor kablet er
fikseret.

Men til en løs netledning er det fløjtende ulovligt uanset flextype :-/

Orla Pedersen
Re: Hvor finder man sådan et kabel?

Frit hængende powerkabler i en vindmølle.

Hvor står det ?

Re: Hvor finder man sådan et kabel?

Jeg er ikke jurist, men Demko/UL manden virkede meget overbevisende.
Apparat tilslutninger/løse netledninger _er_ i ét stykke. :-|

Orla Pedersen
Re: Hvor finder man sådan et kabel?

Når man sælger dem og de skal være mærkede - ja.

Re: Hvor finder man sådan et kabel?

Krav til isolering og trækaflastning skal opfyldes uanset om apparatet
mærkes eller sælges.

Site Timeline