Hvlken ledningsfri kolbe?

Jeg vil gerne udskifte min gamle men gode gaskolbe.

I Harald Nyborg havde de en fra Weller med fire 1.5v Duracell batterier.
Den virkede da sådan ok, men jeg tror nu hellere jeg må investere lidt :-)

Hvad og hvor finder man sådan noget?

Re: Hvlken ledningsfri kolbe?

Nærmeste elektronikpusher og en weller pyropen (gaskolbe)

Re: Hvlken ledningsfri kolbe?
Hej Klaus

Nemlig, the one and only.

Re: Hvlken ledningsfri kolbe?

Den koster jo små 1800 kr!
Den fås også i en "Junior" udgave til ca. 800 kr
(http://www.eekit.dk/product.asp?product48%7 ).

Kender i forskellene?

mvh
///M

Re: Hvlken ledningsfri kolbe?
Hej ///M

Bemærk at du ikke kan handle på den hjemmeside.

Forskellen er størrelsen, junior er en lille dims du kan
lodde med i et kvarter og så er den tom, den gode
udgave klare 3 timer.

Re: Hvlken ledningsfri kolbe?

Ja, det så jeg godt.

Ah - tak for info.

mvh
///M

Re: Hvlken ledningsfri kolbe?

Sådan er det... Jeg har nu igen pyropen i kufferten. Den virker altså
bar.

Weller laver loddeudstyr i 2 fraver, blå eller orange. De blå virker, de
orange er noget skrammel - hvilken farve har en junior?

Re: Hvlken ledningsfri kolbe?
Klaus D. Mikkelsen formulerede onsdag:
Farven den er blå.

Andersen [3650]

Re: Hvlken ledningsfri kolbe?

Som Max siger, det er denneher man skal ha` :
http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showItem79%26

--
MVH.
Finni

Re: Hvlken ledningsfri kolbe?

Bestilt :-p

Tak for hjælpen!

Re: Hvlken ledningsfri kolbe?

Jeg har på jobbet købt denne:
http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showItem71%08

Til prisen synes jeg den er fin, og kan bruges knap 2 timer på middel varme.
Eneste "problem" er at den har lidt svært ved at holde sig varm i en frisk
udendørs brise, men jeg vil tro det er et generalt problem med
gasloddekolber.

/Brian

Re: Hvlken ledningsfri kolbe?

Det er et problem med alle loddekolber.

--
Ha' det rart
Karsten H. (7870)

Okay, troede ikke det var et problem på en elektrisk. Jeg kan se på min, at
"flammen" i den ikke er helt stabil i den omtalte brise.

/Brian

Re: Hvlken ledningsfri kolbe?

Åh, jo. Der er en årsag til, at blikkenslagere stadig lodder med
gammeldags loddebolt varmet over et gasblus + loddevand og salmiaksten.

Der skal blot en svag brise til at tage pusten fra en elektrisk
loddekolbe - næsten uanset størrelse. :-)

--
Ha' det rart
Karsten H. (7870)

Det er jeg uenig med dig i.

En termostatstyret kolbe på eksempelvis 50W klarer sig rimeligt god.

Det gør en stor pyropen nu også....

Re: Hvlken ledningsfri kolbe?

Jo, da. Alt er relativt. Hver sin ting til sin opgave - og så er der
vel efterhånden grænser for, hvor ofte man har nødig at lodde f.eks,.
stik på kabler udendørs. Men bare det er vindstille, og du ikke skal
lodde tagrender, er problemerne ikke så store. :-)

--
Ha' det rart
Karsten H. (7870)

crimp for dE6%hlen crimp :-)

Re: Hvlken ledningsfri kolbe?

Jeg har netop stået på toppen af en silo i storm og regnvejr og crimpet
RJ45 stik, så: Punch, for dæhlen, punch!

http://www.deltaco.dk/support/images2/vk-14/vk-14.jpg

Re: Hvlken ledningsfri kolbe?

Nu har jeg ikke hørt om "crimpning" af tagrender.:-)

--
Ha' det rart
Karsten H. (7870)