hvilket ben er der strøm +5 på min Lpt printer port og hvilket ben er ground?

Hej NG.

Jeg har nu læst mig frem til at der kan være strøm på  ben 11 eller ben 18
og ground skulle være ben 1, men jeg er blevet meget i tvivl.

det er jo ikke nemt at se ud fra diagrammet hvad der er hvad *SSS*
http://wiredworld.tripod.com/tronics/atmel_isp_ckt.pngog da jeg gerne
skulle trække det hele fra printer porten er det et must.

/Johnny

Re: hvilket ben er der strøm +5 på min Lpt printer port og hvilket ben er ground?

Gnd finder du på pin 18 til 25 i printerporten, men du finder ikke 5 volt
nogen steder.

Ved meget lavt strømforbrug kan man trække strøm via 4k7 pullup (på
handshake signalerne) eller via høj på data udgangsdriverne, men det diagram
du henviser til tager fraktisk strøm fra ISP stikket og ikke fra
printerporten.

Re: hvilket ben er der strøm +5 på min Lpt printer port og hvilket ben er ground?
Takker mange gange for de gode svar jeg får.

/Johnny

Re: hvilket ben er der strøm +5 på min Lpt printer port og hvilket ben er ground?

Jeg ved ikke om det lykker, men som du kan se så er der ikke power ud på LPT
porten.

evt se dette link: http://www.ssv-embedded.de/ssv/pc104/p153.htm

--
-Jens
(Slet det med STORT der er dårligt i min mail)