Hvilke komponenter?

Kan det lade sig gøre ud fra teksten og billedet på dette link,
http://www.neostore.com/detail.asp?ProductID11%26 , at identificere
transistorerne? Jeg er på jagt efter delene til dette kit herhjemme, da det
falder mig svært at give 29 dollar plus forsendelse fra usa for de stumper.

Mvh
Linde

Re: Hvilke komponenter?
Hvis du kigger lidt længere nede på siden, så står der:
This 21 piece do-it-yourself Mega Neo modification kit includes the
following new hardware:

     * 2 x NPN Transistors
     * 4 x 110k 1/4 or 1/2 watt Resistors
     * 4 x 10k 1/4 or 1/2 watt Resistors
     * 2 x 100uf 25v Electrolytic Capacitors
     * 2 x 0.1uf 25v Monolithic Ceramic Capacitors
     * 1 x 75ohm 1/4 or 1/2 watt Resistor
     * 1 x 33ohm 1/4 or 1/2 watt Resistor
     * 1 x S-Video Jack
     * 1 x Yellow Composite Video Jack
     * 1 x Red/White Stereo Jack set
     * 1 x Red Ultra-Bright LED
     * 1 x 160ohm 1/4 or 1/2 watt Resistor

  --
Gert

Re: Hvilke komponenter?

Hej Gert

Ja, har godt set teksten på siden, men problemet er disse NPN transistorer,
de kommer åbenbart også i forskellige størrelser...NPN skulle vist bare være
typen. Kan man umiddelbart se ud fra størrelsen hvad slags det kunne være?

Mvh
Linde

Re: Hvilke komponenter?
Hej Linde

transistorer,
være

Ser ud til at være ganske almindelige NPN typer, prøv med BC547, BC550,
BC560 eller lignende.

Mvh Max

Re: Hvilke komponenter?

Ok, nu er jeg ikke helt med på klumpen hvad angår transistorers
funktionsmåde, men kunne man i givet fald prøve med en af ovennævnte uden
den store risiko for at futte noget af?

Mvh
Linde

Re: Hvilke komponenter?

Ja, uden problemer.

Re: Hvilke komponenter?

uden

Herligt! Takker for alle svar, så er det bare at få fat i stumperne:-)

Mvh
Linde

Site Timeline