Hvad er det nu det hedder?

Hej!
Jeg tror, at alderdommen er ved at indfinde sig.....
Hvad er det nu det hedder det software som kan bruges til at teste
programmer til f.eks. Atmels processorer? Altså et program hvor man kan
tilføje switches etc. og så teste sit program inden download i flashen....
Nogen med erfaringer i brug af programmet?

Tak på forhånd!

Mvh,
Torben

Re: Hvad er det nu det hedder?
Hej Torben

Er det sådan en "debugger" du tænker på ?

Mvh Max

Re: Hvad er det nu det hedder?

Nej, nej....., det er et grafisk program hvor man ser registre, porte osv.
og hvor der(efter sigende) kan singlesteppes....

Re: Hvad er det nu det hedder?

hej

Til Atmel kunne det f.eks være AVR studio, som frit kan hentes ved Atmel

--
Venlig hilsen

Viggo

Re: Hvad er det nu det hedder?

flashen....

Desværre. Det er ikke lige det program jeg tænker på.
Programmet blev i sin tid solgt af den danske importør/forhandler af Eagle,
men ham kan jeg ikke finde. Lukket måske?

Torben

Re: Hvad er det nu det hedder?

Er det BASCOM AVR du tænker på ?
Kan fåes hos www.demotech.dk, som også har Eagle
--
Venlig hilsen

Viggo

Re: Hvad er det nu det hedder?
Hej Torben,

Jeg tror det du tænker på er et program der hed UMPS. Det var et slags
virtuelt demo board hvor du kunne teste din software på displays,
knapper og andet.
Desværre findes det program så vidt jeg ved ikke længere. Det blev mest
brugt på skoler til undervisning.

Men i dag er det jo overflødig da du kan teste på samme måde med på et
rigtig print da de fleste moderne microcontrollere har debug faciliteter.

Mvh
   Jan

Re: Hvad er det nu det hedder?

Ikke helt. Skal ganske vist bruge programmet til undervisning(hvis det dur).
Løsningen er dog fundet. Se senere i tråden!

Men tak for dit bud!

Mvh,
Torben

Re: Hvad er det nu det hedder?

Proteus ?

Kasper

Re: Hvad er det nu det hedder?

flashen....

B-I-N-G-O!!
Tusinde tak Kasper....... Åh, nu kan jeg endelig hvile mit gamle hoved.
Håber, at du kender fornemmelsen af at ha' et navn så'en lige på læberne,
men det vil bare ikke frem. Det er knageme frustrerende.

Har du nogle erfaringer med Proteus???

Mvh!!
Torben

Re: Hvad er det nu det hedder?

Ganske lidt, prøvede at simulere en atmega163 / atmega128 med den realtek
RTL8019 kreds, fik det aldrig helt op at køre, fandt dog ud af et par
adresse ledninger var byttet og derfor det nok ikke virkde, men fik det til
at køre i virkeligheden først, så derfor kom det aldrig op at køre :)

men det jeg har arbejdet med det, så meget sødt bortset fra brugerinterfacet
er weired

Kasper
Du kan lige prøve at kontakte mig på min mail, så har jeg et fif :)

Kasper

Re: Hvad er det nu det hedder?
On Wed, 8 Feb 2006 13:29:49 +0100, "Torben Wridt"

Nu har du jo fået det svar, du ledte efter, men ellers er der VMLAB:
http://www.amctools.com /
Jeg kender det ikke, men til prisen lyder det da meget godt.

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Re: Hvad er det nu det hedder?

Hej Mikael!
Jo, prisen er da OK, og det ser spændende ud. Problemet er, at jeg kun gør i
8051-MCU'er, og det understøtter programmet ikke. Jeg søger videre efter
Proteus!

Tak for link!

Mvh
Torben

Re: Hvad er det nu det hedder?

Pokkers. Der var bare noget, der sagde AVR, da jeg læste "Atmel
processor". Men de laver selvfølgelig også andre typer.

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Re: Hvad er det nu det hedder?
Jeg har ikke lige set om en anden har nE6%vnt det. Men du sF8%ger noget
der kan simulere dit kredslF8%b :-), sE5% mon ikke det er en simulator du
sF8%ger. De findes i et hav af typer og "grundighed". Atmel selv har
lavet noget, Kiel har lavet et par, EW er lidt der henad.
HE5%ber det kunne hjE6%lpe lidt.

Site Timeline