Hobby Print

Hej,

Hvilket udstyr skal man købe hvis man gerne vil lave printkort hjemme i
værkstedet? - og hvor kan man få det?
Det må ikke være alt for dyrt!

På forhånd tak.

Re: Hobby Print
Hej Morten

Prøv at læse den her http://www.sandcastle.dk/Artikler/Printfremstilling.pdf

Mvh Max

Re: Hobby Print
Hej Max - Det var lige sådan noget jeg er på udkik efter. Det er et godt
dokument du har lavet der :)
Hvor køber du ætse midle og print?

http://www.sandcastle.dk/Artikler/Printfremstilling.pdf

Re: Hobby Print
Hej Morten

Tak for rosen.

Print køber jeg ikke, det får jeg fra en affaldscontainer på en printfabrik,
dem
har vi flere af her i byen hvor jeg bor. Men ellers kan det da købes hos de
almindelige løsdeleforhandlere rundt om i landet, de slæger det ofte som
fraklip til kilopris. Samme sted kan du også købe jernklorid eller
finætsekrystal,
jeg vil gerne anbefale det sidstnævnte, det er dyrre end jernklorid, men
meget
mere renligt at arbejde med.

Du kan finde en liste over de fleste løsdeleforretninger her

http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html

Mvh Max

Re: Hobby Print
Hej!

Meget fin beskrivelse.

Jeg har lavet mange af disse print selv også til smd. SO8 og mindre med gode
resultater.

Jeg bruger lidt kaudisk soda i vandet til at fjerne papiret med, det går
hurtigere og så får jeg renset vasken.

Til at fjerne selve tonerne bruger jeg acetone. Så ryger de lige af uden
besvær.
Ligeledes kan evt fotobelægning fjerne med acetone inder afrensning af
printet.

Med venlig hilsen
Rasmus Berntsen

Re: Hobby Print
Hej Rasmus

gode

Ja, med lidt omhu og omtanke kan der laves fine print med metoden.

Et lille udvalg kan ses her

http://www.sandcastle.dk/index.htm

Jeg smørre lidt opvaskemiddel på papiret, så falder det næsten af selv.

Der er åbenbart forskel på toner, alle de typer jeg har anvendt lader sig
kun fjerne mekanisk, har prøvet alle typer opløsningsmidler.

Hvilken printer anvender du Rasmus ?

Mvh Max

Re: Hobby Print

Er det muligt at få mere at vide om den der MAX038 du har lavet?

--
mvh Uffe

Re: Hobby Print
Hej Uffe

Ja, har sendt dig en mail.

Mvh Max

Re: Hobby Print
Hej!

Jeg har printet på flere forskellige HP printere.

Med venlig hilsen
Rasmus Berntsen

Re: Hobby Print
Rasmus Berntsen" <Rasmus.Berntsen_"fjern_dette

Var der en 6L i blandt, og i såfald, hvordan med resultatet?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Var der en 6L i blandt, og i såfald, hvordan med resultatet?

Det tror jeg desværre ikke. Jeg mener at det er 1200 1300 4500 jeg har
printet på.
Men det er vel bare at prøve.
Hvis det ikke virker er det bare at fjerne det mekanisk.

Re: Hobby Print
Rasmus Berntsen" <Rasmus.Berntsen_"fjern_dette

Undskyld men fjerne hvad mekanisk?
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
Re: Hobby Print
Hejsa

Hvad er det i snakker om?
Mon ikke det er toneren efter ætsning? ;o)
Jo det tror jeg nok det er.

/Hauge

Re: Hobby Print
Yep, det er tonerne

Re: Hobby Print

Ok, jeg var mest bekymret for at min printer skulle lide ovrelast..