Hjemmelavet radio

Hej - der skulle vel ikke være nogen, som ligger inde med et diagram på en
simpel hjemmebygget radiomodtager? Det er til et projekt for nogle spejdere,
som skal lytte med på hel - og halvbølge mv.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Torben Madsen

Re: Hjemmelavet radio
Hej Torben

spejdere,

Prøv at stille det spørgsmål i dk.fritid.hamradio  der er der helt sikkert
nogle erfarne JOTA folk der kan hjælpe.

Mvh Max

Re: Hjemmelavet radio

en

OK - så er den også postet der. Tak!

Re: Hjemmelavet radio
Hej

Ligger muligvis inde med nogle, men hvilke frekvenser skal det være til ???

Hilsen

Thomas

spejdere,

Re: Hjemmelavet radio

Jeg troede faktisk at hel-  og halvbølge på en eller anden måde sagde noget
om frekvensen....
Anyway - jeg har lige spurgt. Det skal være til 80, 40, 20 og 10 meter HF
båndene. Han mente at 80 meter båndet lå omkring 3,5 Mhz, men han var ikke
sikker.

Re: Hjemmelavet radio
Ja eller kik på

www.edr.dk
www.brugtgrej.dk
www.oz.dk

EDR havde for nogle år siden et triade project, hvortil de solgte
en 80 meter modtager som byggesæt, til et mindre beløb.

Man kunne eventuel ringe og høre om det stadig er noget der kan købes..
Tlf.: 66 15 65 11 (mandag-fredag kl. 10.00-14.00)

MVH Danny

HF
ikke

Site Timeline