Hjælp til rep. af ADI G910 Trinitron-monitor...

Hej folkens !

Sidder med en ADI Monitor, som hedder G910 og er udstyret med et Sony
Trinitron billedrør, og den har en lille sygdom som stille og roligt er
blevet værre med alderen. den er "kun" fra år 2000, og har ikke kørt
forfærdeligt mange timer.

Den er alt for lys i billedet (altså hvor der er raster-areal på
billedrøret, er den lysegrå/blålig) brightness/contrast er skruet helt i
bund, lige fedt. den reagerer på justering af knapperne, så kredsløbet
virker.

Jeg har ledt og ledt efter potmetre til at justere på, og der sidder
umiddelbart kun eet nede omkring liniedelen, der er selvf. også G1 & G2 på
trafoen, men de har jo intet med sagen at gøre...

Under en klap bagpå skærmen er der et 4-polet service stik, med 5v gnd SCL
SDA, så det er 99% sikkert et service-stik !

Hvad stiller man op ? Kan der sidde skjulte trimmere helt oppe i fronten af
skærmen, så jeg altså skal ha boardet helt ud af skærmen ?

Brightness/Contrast justeres ikke i OSD menu, men har "analoge" potmetre i
fronten.

Er der nogen med nogle guldkorn ? Anyone - Ole G. ?? :-)

// Per

Re: Hjælp til rep. af ADI G910 Trinitron-monitor...
Hejsa

Uden at skulle gøre mig til nogen gud i emnet, så vil jeg netop mene at du
skal have skruet lidt på din G1 og evt G2 potmeter.
De skulle gerne sidde på den ene side af højspændingstrafoen.
Det var i hvert fald der fejlene ved for lyse skærme var, da jeg i sin tid
reparerede skærme.

--
Martin

P.S. Der er en lille fejl i min e-mail adresse.

Re: Hjælp til rep. af ADI G910 Trinitron-monitor...

<SNIP>

Jep du havde sku ret.... troede der kun var 2 potmetre på højspændingen....
der gemte sig en tredie justering, den klarede sagerne :-)

Skærmen er afhentet af den nye ejer nu, og han er en glad mand. den blev
endnu pænere end den var fra ny af, efter en grundig opcarmning og justering
med nokia monitor-test.

// Per

Re: Hjælp til rep. af ADI G910 Trinitron-monitor...
Hejsa

Altid rart at kunne hjælpe.

--
Martin

P.S. Der er en lille fejl i min e-mail adresse.

Site Timeline