Hjælp søges vedr. Velleman kit

Hejsa

Jeg byggede for mange år siden en Velleman Microprocessor Control
Timer Kit Nr. 2603 den virker stadig upåklageligt, men jeg har mistet
papiret på hvordan den programmeres.
Jeg vil blive meget glad hvis der er en der kan hjælpe mig med dette.

Mvh.
Maglite

Re: Hjælp søges vedr. Velleman kit

Hej.

Prøv engang at gå ind på google og skriv: "velleman k2603"

Altså uden paranteserne.

Der kommer kun eet svar, mon ikke det er hvad du leder efter ;-)

Moralen må være - google først, spørg bagefter ;-)

// Per.

Re: Hjælp søges vedr. Velleman kit

Tak for svaret Per

Hvis du har set efter er der intet om programmering, det er kun en
samle vejledning. Denne havde jeg fundet så jeg mener moralen er
iorden ;-)

Maglite

Re: Hjælp søges vedr. Velleman kit
Maglite skrev:

<KLIP>

Hej igen.

Hmm, nu har jeg lidt svært ved at se, hvad du vil "programmere" ? Det er
et analogt lineært kredsløb, der er intet "programmérbart" i den
umiddelbart ?

Jeg har rimeligt kendskab til konstruktionen, fortæl hvad det er hvad du
vil "programmere" - så tager vi den derfra ;-)

// Per.

Re: Hjælp søges vedr. Velleman kit

Øhhh en Microprocessor Control Timer er et analogt linært kredsløb ???

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Hjælp søges vedr. Velleman kit
Michael Meidahl Jensen skrev:
<KLIP>
Øhh, hvornår er en old fashion ICL7106 sammen med en LM324 blevet en
microprocessor ?

Kredsløbet er sku da så simpelt som det overhovedet kan være - lige til
at gå til.

Det er en 100% lineær konstruktion med en "voltmeter" kreds sådan pænt sagt.

// Per.

Re: Hjælp søges vedr. Velleman kit
Hej Per

Måske du skulle sætte dig lidt ind i hvad du har med at gøre, måske Google
lidt, du henviser til en K2649 som intet har med det der spørges om at gøre.

Re: Hjælp søges vedr. Velleman kit

Yes, jeg har åbenbart været blind.

Google henviste til den nævnte pdf, og jeg kan se nu at det er det
forkerte, my bad.

Det ser ud til at det er umuligt at finde information om denne timer.

Måske en e-mail til Velleman ville give pote ?

// Per.

Re: Hjælp søges vedr. Velleman kit
Hej Per

Hvis du nu Googlede lidt mere, ja så ville du finde ud af
at spørgeren rent faktisk har prøvet kontakt til Velleman :)

Re: Hjælp søges vedr. Velleman kit

Jeg forholder mig nu også kun til hvad manden skriver .
Nemlig at det drejer sig om en Velleman Microprocessor Control Timer Kit Nr.
2603.
Om det så er rigtig eller forkert ved jeg ikke.
ICL7106 kender jeg udemærket , men hvordan i alverden den skulle kunne
bruges i Timer sammenhæng.
Er det ikke kun i Termostat med LCD/LED at 7106 bruges og ikke i selve Timer
modulet.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Hjælp søges vedr. Velleman kit - Scan0001.tif (0/1)
On Sun, 23 Mar 2008 21:16:46 +0100, "Michael Meidahl Jensen"

Hej igen

Jeg har skrevet til Velleman så må vi se om de er behjælplig.
Det er rart at vide at der er nogen der gider at hjælpe når man har
brug for hjælp.
Tusind tak til jer begge.
Jeg har dog fundet et stykke papir så i kan se hvordan timeren ser ud.

Mvh.
Maglite

Re: Hjælp søges vedr. Velleman kit
On Sun, 23 Mar 2008 21:16:46 +0100, "Michael Meidahl Jensen"

Jeg har et stykke papir med billede og lidt tekst " scannet " som jeg
gerne vil sende jer, men hvordan ????

Mvh.
Maglite

Re: Hjælp søges vedr. Velleman kit

Nyhesgruppe dk.binaer - som ike alle har adgang til.

Læg det ud på en hjemmeside til download.

Mail det privat (evt til mig, så skal jeg smide det ud på en hjemmeside
til download).

Re: Hjælp søges vedr. Velleman kit

Og du har vel kontaktet Helmholt, der har forhandlet Velleman i mange år??
http://www.helmholt.dk /

Mvh, Leif

Site Timeline