Hjælp jeg ved ikke hvad det hedder :-)

Jeg skal bruge en lampe med lys  :-) og et forstørrelses glas da jeg skal
lave små lodninger.

Hvad hedder sådan en fætter og hvor kan man købe den henne ??

Mvh

 Kim Johansen

*** Check www.Wh00t.dk for spændene produkter. Et nyt produkt hver uge til
spotpris ***

Re: Hjælp jeg ved ikke hvad det hedder :-)
Luplampe, såmænd

Jeg så en hos Bauhaus sidst jeg forvildede mig derind, ellers burde enhver
trikker kunne hjælpe ;-)

Hvis det er rigtig små lodninger (0402 SMD el. lign) du skal til at rode med
er et mikroskop langt at foretrække

/Niels

Re: Hjælp jeg ved ikke hvad det hedder :-)
Hej

Tak for svaret. Har du et link eller lign. hvor de sælger mikroskoper ??

Mvh
  Kim Johansen

Re: Hjælp jeg ved ikke hvad det hedder :-)
Hej Kim

Prøv at kontakte HIN eller andre der handler med værktøj til professionelle
i branchen, men prisen er også derefter så det er nok noget dyrere end et
hobbybudget ;-(

/Niels

Re: Hjælp jeg ved ikke hvad det hedder :-)

Se f.eks www.elektronik-lavpris.dk under luplamper...

/J

Re: Hjælp jeg ved ikke hvad det hedder :-)
Tak for svaret det var lige det jeg ledte efter

Re: Hjælp jeg ved ikke hvad det hed der :-)

Nogle bruger mikroskoper, andre bruger sådan en elektronik-"robot" ting
fra Harald Nyborg (eller lign. kræmmermarked) og så kan du jo selv
montere lyset! Der er et rimeligt forstørrelsesglas på dem faktisk!

Re: Hjælp jeg ved ikke hvad det hedder :-)
Tak for svaret det var lige det jeg ledte efter

Re: Hjælp jeg ved ikke hvad det hedder :-)

Jeg har erfaring for at sådan en tingest ikke er anvendelig. Kommer du til
at skubbe en anelse til den, vibrerer den i lang tid, og så bliver man
rundtosset.

Anskaf et par lupbriller. Der følger billedet med hovedet.

Hvor?
-Hjælpemiddelcentralen :-))
(eller RS)