Hjælp.. brændt modstand i Lumatron dvd

Jeg har en lumatron dvdafspiller (model DVD50K3) som har brændt R20 på
strømforsyningsprintet, er her nogen der kan hjælpe med værdien på denne
modstand?

På forhånd tak.

/Claus

Re: Hjælp.. brændt modstand i Lumatron dvd
Hej!

Har du undersøgt _hvorfor_ den brændte af?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Hjælp.. brændt modstand i Lumatron dvd
Nope ikke endnu, men jeg tror det skyldes en dårlig lodning, som har
resulteret i at R20 brændte sammen med dioden ved siden af..

/Claus

Re: Hjælp.. brændt modstand i Lumatron dvd
Hej!

Dioden + modstanden er sikkert en overspændingsbeskyttelse. De sidder efter
filterlytten til den pågældende spænding ikke?

I så fald skal du finde årsagen til overspændingen. Det kunne meget vel være
defekte lytter på primærsiden af strømforsyningen og/eller på sekundærsiden ved
opto-coupleren.

Det er _utroligt_ så dårligt man kan designe en strømforsyning i disse
skrammelkasser :-|

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Hjælp.. brændt modstand i Lumatron dvd
Jah.... der er jo en årsag til at man får det kastet i nakken sammen med en
pakke brød og flæsk :)

René

Re: Hjælp.. brændt modstand i Lumatron dvd
Tja, det var nu ikke det jeg spurgte om............ Men hvis du endelig vil
vide det, har jeg fået den i julegave.

/Claus

Re: Hjælp.. brændt modstand i Lumatron dvd

Hej Claus.

Lige pt. kan jeg ikke oplyse dig hvad der sidder, men på mandag kan jeg
oplyse dig det.

Hvorfor ved jeg lige så lidt om som Jer herinde.

Lykkes det ikke at få den til at virke kan du købe et print af mig billigt.

Jeg reperere Lumatron og Kennex dagligt for Coop Danmark på et af deres
garanti værksteder.

Nogen problemer skriver du bare.

Mvh. Michael Henrik Madsen.
snipped-for-privacy@micxen.com

Re: Hjælp.. brændt modstand i Lumatron dvd
Lyder dejligt.... tak.

/Claus

Sv: Hjælp.. brændt modstand i Lumatron dvd

nyhedsmeddelelse:406fd876$0$11553$ snipped-for-privacy@nntp02.dk.telia.net...
-cut-

Hej igen Claus.

R20 = 100 Ohm.

Mvh. Michael H. Madsen

Re: Hjælp.. brændt modstand i Lumatron dvd
Hej Michael

1. Kan du se om det er en standart fejl (ingen lyd)
2. Kan du hjælpe med D14
3. Hvordan kommer man ind i servicemenuen?

Mange Tak for hjælpen.

/Claus

Re: Hjælp.. brændt modstand i Lumatron dvd

-cut-

1) Hvis du mangler lyd, så prøv at trykke på MPEG-printet øverst i højre
side... (Eller bare på printet)

Hvis det giver "plop" lyde i højttaleren er der kun én vej... afsted som
affald... :o(
Dette er desværre en almindelig fejl... Har aldrig fundet en løsning på
det... Du velkommen til at forsøge. :-)

Tror ikke jeg har nogen MPEG-print liggende uden den fejl på. Desværre.

2) Ja da men først i morgen, hvis du altså ikke har lyd-problemet...

3) Findes ingen service menu.

Site Timeline