HCF4541 timer /deler ic problem

jeg har et problem med HCF4541..jeg har prF8%vet med to af dem uden
held ..
mit problem er flg..nE5%r MS er pE5% 0 , sE5% er opgivet iflg datablad at
sE5%fremt pin 5 autoreset ,er til 0 er autoreset aktiv ,og er pin5 til +
er autoreset disablet.

Hvad der egentlig sker nE5%r pin 5 er hF8%j eller lav er tE5%get for
mig ,sE5%vidt jeg lE6%ser databladet.
men uanset om jeg har pin 5 pE5% + eller 0 fE5%r jeg en fuld tE6%lleperiode
sE5% snart jeg sE6%tter power til IC..

databladet siger at" proces starter med at sE6%tte autoreset til logisk
0og sE6%tte power pE5%." og derefter.. hvis autoreset kredlF8%b ikke er
enablet vil tE6%llekredslF8%b ikke starte fF8%r MS fE5%r en positiv puls og
slutter pE5% logisk 0 .

jeg har alsE5% kredslF8%bet til at kF8%re som databladet siger i det stykke
i gE5%seF8%jne.. men sE5%dan opfF8%rer det sig ogsE5% nE5%r pin 5 er pE5% +=

Jeg tE6%nkte at nogen andre mE5%ske havde benyttet denne kreds og vidste
noget om dette problem jeg sidder med.
hilsen alex

Re: HCF4541 timer /deler ic problem

en tilfF8%jelse
timer XR 2243 kan gF8%re det jeg skal bruge, og det er at nE5%r et
solpanel har opladet
et batteri til feks 13 volt ,giver timeren forbrug i 15 sekunder, og
sE5%fremt batterispE6%nding ikke er
under 11,5 volt gentages forlF8%bet i 15 sek .
jeg kan sE5% bruge det panelet lader ind ,straks. dette har virket siden
tidlig sommer,sE5% da
jeg ikke kan finde XR 2243 til en rimelig pris ville jeg bruge HCF
4541 som er ret tE6%t pE5% XR
funktionsmE6%ssigt.
alex

Re: HCF4541 timer /deler ic problem
Hej Alex

Send mig en postadresse, så skal jeg sende dig et par XR2243 UB.

Max

Re: HCF4541 timer /deler ic problem

ja mange tak Max..men det var  for ikke at blive afhE6%ngig af dig jeg
sF8%gte en erstatningskreds for den.. du sendte jo to stk til
lyskassen... den anden fandt jeg sE5% pE5% at bruge i denne
forbrugsregulering ,hvor jeg fF8%r havde en rampe pE5% nogle minutter, og
rampen blev generet af stF8%j sE5% her virkede XR uden fejl..
jeg kan godt fE5% 4541 til at kF8%re pE5% samme mE5%de, og det er kun det m=
ed
reset der generer mig. nu har jeg prF8%vet alle 5 jeg bestilte, og alle
opfF8%rer sig ens.. mE5%ske er det noget med mit layout i en fuglerede .
eller mig der ikke forstE5%r databladets info.
men du skal have mange tak for tilbuddet ,det er vE6%rdsat ,,,og jeg
kan, som sagt, klare det med 4541 .
alex

Re: HCF4541 timer /deler ic problem
Hej Alex

Du behøver ikke være bange, jeg kunne bare se at jeg havde 47 stk på
lager, så jeg kunne uden problemer undvære nogle stykker. Jeg tænkte
slet ikke på at jeg havde sendt dig nogle før. Men hvis du fortryder, ja
så kan du bare sige til.

Max

Re: HCF4541 timer /deler ic problem

ja Max..jeg fortryder ..hulk ...
for i gE5%r gik den ene i knE6%..strF8%forsyningen er sat til 50mA og det
tog den bare til sig..
Den fF8%rste jeg prF8%vede med i en anden sokkel, endda gjordet det samme,
men jeg ku ikke vE6%re
sikker pE5% at det nu var IC'en for den begyndte at fungere igen.. og
det gjorde nummer to ogsE5%.
sE5% noget tyder pE5% at der er et helt andet problem med dem.. mE5%ske
junk..
jeg vil sE5% gerne have et par stykker ,og mE5% nE6%ste gang se om jeg kan
fE5% fra en anden leverandF8%r
af 4541...
min adresse er
alex christiansen
stationsvej 44 c
6400 sF8%nderborg..
nb sidst var de i konvolutten blevet presset flade af
postvE6%snet...mE5%ske skulle du sE6%tte dem i noget tykt pap ..
hilsen alex
jeg sender en plade chokolade til gengE6%ld :)

Re: HCF4541 timer /deler ic problem
Hej Alex

Jeg har lige bestilt frimærker, så jeg kan nok få dem
afsted inden weekenden. Og jeg skal nok emballere
dem bedre denne gang.

Lyder godt, er stor nyder af chokolade :)

Max

Re: HCF4541 timer /deler ic problem
hej MAx
det er mE6%gtig fint.. jeg giver lyd nE5%r jeg ser dit brev..
mange tak fo hjE6%lpen
alex

Re: HCF4541 timer /deler ic problem
hej Max
jeg er igang med at montere den fF8%rste IC allerede.. vejret er til
det ..
og har lige sendt en smule bum til dig...
tak for din venlighed
alex

Re: HCF4541 timer /deler ic problem
Hej Alex

Velbekomme. Fint at de er nået frem, og formodentlig
uden bukkede ben denne gang :)

Jeg afventer spændt modtagelse af brev fra dig :)

Max

Re: HCF4541 timer /deler ic problem
Hej Alex

Brev modtaget idag :)