GSM modul

Har nogen herinde prøvet at lege med gsm moduler og få dem til at aktivere
relæ'er via sms.
Jeg ved godt man kan købe noget færdigt, men med tiden skal det udbygges og
derfor skal jeg selv have helt kontrol på det.
Man kan købe nogle pi... billige moduler hos elfa (qtec M25), men jeg ka ikk
rigtigt finde nogle applicationsnotes på det, vil også gerne have noget hvor
der allerede er et færdigt print til.
Planen er at der skal styres af en pic eller avr.
Nogen forslag (gerne hjemmelavede) som ikke koster det halve af danmarks BNP
?

Mvh.
Manse

Re: GSM modul
Manse formulerede spørgsmålet:

Jeg har tidligere linket til denne opstilling:
http://www.serasidis.gr/circuits/smscontrol/smscontroller.htm

Skift evt. telefonen ud med et gsm-modul og din uC.

--
Hilsen og ha' en god dag
Per Kaaber

Re: GSM modul
Hej

[...]

Manse sendte dette med sin computer:

Det link skal jeg lige ha' studeret lidt nærmere.
Er det ikke muligt at få noget ligende i Europa?

I mit erhverv har jeg længe søgt efter en færdig gprs datalogger med
min. 4 stk 4-20ma analoge indgange og ca 4 digitale indgange og evt
nogle digitale udgang.
De analoge indgange skal kunne sample ned til 1 sec.
Dataloggeren skal bruge et minimum af strøm, så den kan forsynes fra en
ikke for stor solcelle.
Data skal afleveres i et xml-format, der er spiseligt for
scada-systemet.

--
Hilsen og ha' en god dag
Per Kaaber

Re: GSM modul

[...]

Nu ligger det der firma jo i europa, men ikke i eu mener det ligger i
Re: GSM modul
28-01-2012 17:23, Per Kaaber:

De har flere distributører inden for EU.

Jeg har lige fået deres EasyPic 7 herfra:

http://www.tigal.de (Østrig)

...Og deres TFT-Proto herfra:

http://www.mcustore.com (England)

/Thomas

Re: GSM modul

Jeg har ikke prøvet, men se her:

Bo //

Re: GSM modul

Der er ret tomt der.....

Re: GSM modul

"Bo Bjerre"  skrev i meddelelsen

Jeg har ikke prøvet, men se her:

Bo //

Orv, det er godtnok småt, man ka slet ikk' se det! :-)

Mvh
Manse

Re: GSM modul

Ja, ja, grine og gøre nar :-)