Gl. Denon forstærker skratter

Jeg har en gl. Denon forstærker, som skratter og sommetider slet ikke
spiller i den ene højttaler (udgang L)

Hvis jeg giver forstærkeren et ordentligt "dask" kommer den som regel med.

Nogen gode forslag inden jeg smider den ud, for jeg kan næsten ikke nænne
det, men sætte den til rep. vil jeg ikke ofre.

Jeg kan bruge en loddekolbe, men jeg ved ikke en skid om hvor jeg skal
starte eller slutte.

MVH

Holten

Re: Gl. Denon forstærker skratter

Dårlige lodninger og / eller dårligt højtaler relæ.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Nogen forslag til hvilke lodninger, hvor sidder disse relæer og hvordan ser
de ud.

MVH

Holten

Re: Gl. Denon forstærker skratter
skil den ad, og tryk forskellige steder med et eller andet isoleret imen den
har fejlen, så kan du jo se hvor den reagerer på din berøring

--
  Calle.

Re: Gl. Denon forstærker skratter

Prøvede jeg, og har nu fundet ud af, at det er L indgang på AUX.
Hvis jeg sætter min CD-afspiller i Tape 1 spiller den i begge udgange.
Er der forskel lydmæssigt om den sidder i AUX eller Tape 1, for så er mit
problem løst ?

MVH

Holten

Re: Gl. Denon forstærker skratter

Intet kør du bare løs.....

Re: Gl. Denon forstærker skratter

Takker :-)

MVH

Holten

Re: Gl. Denon forstærker skratter

Det kunne være noget med snavs i linie omskifteren :)

Kasper

Site Timeline