Genopladelige batterier og trådløse hovedtelefoner

Jeg købte på et tidspunkt et sæt trådløse hovedtelefoner i Aldi, af
mærket Magnum. Der fulgte en holder med som automatisk genoplader
batterierne når hovedtelefonen ikke re i brug. Når den lader, er der
en lampe der lyser grønt.

Problemet er imidlertid at den kun vil lade hvis jeg anvender de
batterier der fulgte med ved købet. Med de andre mærker jeg har prøvet
lyser ladelampen ikke når man sætter den tilbage i holderen, selvom
det er NiMh batterier ligesom dem der fulgte med.

Er der nogen der ved hvad årsagen er til det? De der sidder i er 500
mAh, de andre jeg har prøvet er hhv. 600 og 750, kan det have noget at
sige?

--
Rado

Re: Genopladelige batterier og trådløse hovedtelefoner

Er de originale celler beskåret på en særlig måde?, på JVC batterierne
mangler de 5 sidste mm. isolering.

Smid et foto af de originale celler.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Genopladelige batterier og trådløse hovedtelefoner
Hej Uffe,

Ja, det må være noget i den stil (eller evt. lidt anderledes
diameter/længde).
Så der skal nok laves en mindre ændring i hovedtelefonen.

--
Venlig hilsen,
Søren

Nej, der skal laves en mindre ændring på batterierne.

Smid et foto.

Ps. linket i din signatur virker ikke.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Genopladelige batterier og trådløse hovedtelefoner
Hej Uffe,

Sæ'fø'li' :)

Prøvede - glasset revnede - svigermor faldt ud - kæresten ikke begejstret
for dit forslag ;)

Nej ikke lige p.t.

--
Venlig hilsen,
Søren

Ja, det er de.

OK, ligger i dk.binaer under subject "Hovedtelefon"

Da jeg kiggede nærmere efter kunne jeg godt se hvad problemet var. De
har lavet et smart lille trick så den ikke lader hvis man smider alm.
batterier i, hvilket jo kan medføre eksplosion. Til gengæld lader den
så heller ikke på de genopladelige hvis de er isoleret helt ned til
bunden.

Mon ikke man bare kan fjerne lidt sf isoleringen på de nye batterier
så der bliver kontakt?

--
Rado

Re: Genopladelige batterier og trådløse hovedtelefoner
Har lige kigget på mine celler i et tilsvarende sæt. Problemet er at på
"Aldi"
cellerne er der ikke isolering på siden af cellen fra minus enden og ca. 5
mm
op. Du skal derfor "afisolere" dine andre celler tilsvarende (hvis det kan
lade sig gøre) og disse vil derefter fungere på lige vilkår (endda bedre
idet
de har flere mAh). Alternativt kan du vikle en gang staniol omkring enden
og bukke det ind så der kommer kontakt til minus.

Re: Genopladelige batterier og trådløse hovedtelefoner

Har nu fjernet det nederste af isoleringen på det ene Duracell
batteri, det var lige til at skrælle af med fingrene. Så nu lader den
som den skal.

Så jeg siger mange tak for hjælpen. og iøvrigt godt nytår til alle!

--
Rado