Fotokopieringsmaskine

Jeg har fået en Toshiba 3550 fotokopieringsmaskine, som hidtil har fungeret,
nu er den så løbet tør for toner
og jeg har selv fyldt den op med noget toner jeg havde liggende, men får nu
en fejl om, at den mangler
toner.
Skal man have fat på en orginal toner eller hvad kan fejlen skyldes??

På forhånd tak
Jan

Re: Fotokopieringsmaskine

Du skal formodentlig fortælle den at du har fyldt den, hvordan vides ikke.

Christian Treldal
Re: Fotokopieringsmaskine

Det skal man altid, der er et hav af kemiske sammensætninger, men nu er det
for sent, nu skal toner og developer renses ud, og nyt til, og den
omkostning er maskinen næppe værd :-/

Orla Pedersen
Re: Fotokopieringsmaskine
En maskine jeg havde fat i, havde en lille EEPROM i en prop, den skulle
bare slettes så kørte den igen, kan bare ikke huske hvad det var for et
mærke.

mvh

cr

Re: Fotokopieringsmaskine
Hej cr

Nogle, bl.a. Epson bruger smeltesikringer der brændes af i
patronen når den løber tom. den skal så skiftes.

Re: Fotokopieringsmaskine

 - Næsten rigtig... - Den brænder af når du monterer den ny, derefter
beregner den hvor mange kopi'er der er til...
Skift / korstlut sikringen kortvarigt, så kører lortet igen.
En del projektorer nulstiller timetælleren på samme måde...

Lars / Viborg

--

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: Fotokopieringsmaskine
Hej Lars

Du har ret, det er jo derfor man ikke kan tage en halvtom patron fra
en maskine og få den til at køre i en anden  maskine.

Re: Fotokopieringsmaskine

Tak for svarerne.

Hvordan mon man kan få den til at køre igen, når man ikke har en hujende
forstand på elektronik? Nogen som kender èn i nærheden af Horsens som måske
kan hjælpe til billig penge?

Site Timeline