Forlænge ledning på lampe.

Jeg har netop købt en lofts lampe idag, men da ledningen er for kort skal
den forlænges lidt - altså skal ha sat et ekstra stykke på.. Hvordan gør man
det?!

På forhånd tak.

Mvh. Anders

Re: Forlænge ledning på lampe.

 > Jeg har netop købt en lofts lampe idag, men da ledningen er for kort skal

Demonterer den ledning der er for kort og sætter en helt ny ledning i,
der passer i længden.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Re: Forlænge ledning på lampe.

man

1: Lader være med at krydsposte spørgsmål i nyhedsgrupper
2: poster spørgsmål i RELEVANTE nyhedsgrupper ( i dit tilfælde er det kun
dk.teknik.el, hvor det er relevant )
3A: finder et par kronmuffer + en passende stump ledning..
3B: afmonterer den eksisterende ledning på lampen og monterer en ny, længere
ledning
3C: køber en anden lampe :-)

god fornøjelse

/peter

Re: Forlænge ledning på lampe.

Hvilket er ulovligt, at kun folk fra elektronikgruppen kan finde på

Re: Forlænge ledning på lampe.
Hejsa

Aha, og det kan "i" fra el-gruppen ikke? Når man så tænker på det der for
vel ca. ½ år siden blev snakket en del om i medierne, at elektrikkerne
lavede ulovlige og forkerte ting i folks hjem, så ved alle vi andre jo også,
at elektrikkere laver ulovlige ting.

Så enten beviser du din påstand om at elektronikfolk generelt er de eneste
der laver ulovlige ting, eller også er du meget forkert på den.

FUT : dk.teknik.el hvor det er det rette sted for denne snak.

Mvh Hauge

Re: Forlænge ledning på lampe.

Hvad betyder "FUT"????
--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (PT uden fisk da jeg er igang med opbygningen)
Re: Forlænge ledning på lampe.

Follow up to, mener jeg

Re: Forlænge ledning på lampe.

http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut

Jane - som er pavestolt over at kunne svare på noget selvom det
er el gruppen og hun ved meget lidt om el.

FUT dk.teknik.el

Jane

Re: Forlænge ledning på lampe.

Der er intet ulovligt i at bruge en kronemuffe, så længe det ikke sker i et
vådrum.

Claus
 --
OBS - OBS - OBS!
Pga. af den åndsvage chikaneorm, har jeg ikke længere en gyldig e-mailadresse,

Re: Forlænge ledning på lampe.
Selvfølgelig er det ulovligt at anvende kronemuffer. Da der er tale om en
loftslampe skal der også være en korrekt ledningsaflastning. Hvis man er så
usikker som spørgeren, vil jeg foreslå at gå til en fagmand (el-installatør)
meddelelse
et
e-mailadresse,

Re: Forlænge ledning på lampe.
meddelelse
et

Jo, en krosmuffe har ikke dobbelisolering og trækaflastning. Hvis man skal
brube kronmuffer, skal det ind i en dåse og trækaflastes

Re: Forlænge ledning på lampe.

man
Hej Anders.
Her er  den rigtige løsning:
1: Først måler du hvor meget der mangler, inden du afmonterer den gamle
ledning
2: Afmonter den gamle ledning
3: Mål den gamle ledning
4:Afklip en ny ledning der svarer til målet på den gamle ledning + det der
manglede
5: Monter den nye ledning
6:Sæt lampen op
7: Hvis ledningen stadig er for kort, gå til punkt 1
Mon 8000 i dit alias er et postnummer ?

Re: Forlænge ledning på lampe.
Ja, det er det nemlig. Bor i Århus C :)

men problemet er bare som sagt at det er en PH lampe med en stofledning. Og
den kan jo ikke rigtig afmonteres :(

Så blir jo nødt til at forlænge den gamle.

skal

Re: Forlænge ledning på lampe.

Vrøvl !  Der er ikke noget nemmere end at skifte ledning i en PH lampe, der
er nemlig en ordentlig fatning i.  "Stofledningen" købes i et byggemarked,
eller hos en elektriker.

mvh
Orla

Re: Forlænge ledning på lampe.

Hvor har du den idé fra, at man ikke skulle kunne skifte stofledningen?

Her er iøvrigt en instruktion i, hvordan du kan håndtere enderne
på stofledningen på en god måde:

http://cubus-adsl.dk/elteknik/haandvaerk/stofledning.php

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Re: Forlænge ledning på lampe.

forstår ikke lige med den harlekin tråd, du skriver man skal stramme den
hård.. Men lortet knækker jo bare man rører den.. Men ellers virker det
meget godt.

Re: Forlænge ledning på lampe.

Synes jeg har prøvet, men kan ikke helt se hovrdan man skal gøre det.

Re: Forlænge ledning på lampe.
On Sun, 21 Sep 2003 10:06:27 +0200, "Anders [8000]"

Jo den kan.

Næ.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade