Forlænge CAT-5 kabel

Hej.

Findes der en måde hvor på man kan subj. Her tænker jeg lidt på de samme
muligheder man har med samlemuffer til andre kabler. Det skal ikke være
et samlestik til færdige kabler, da det drejer sig om to "løse ender"
jeg vil have "splejset" sammen.

Findes der evt. en samlemuffe hvor man klemmer de to ender sammen?

Mvh

Jesper.

Re: Forlænge CAT-5 kabel

Kender ikke lige nogen, men den nemme løsning var måske at sætte to stik
på og så bruge det nævnte grimme samlestik - det virker og det er ganske
billigt.

Re: Forlænge CAT-5 kabel

Ja, det er selvfølgelig rigtigt, men det er bare tre stik, så hvis der
nu fandtes..... osv.

Du har sikkert ret, det er nok det nemmeste på din måde!

Mvh

Jesper.

Re: Forlænge CAT-5 kabel

Lodde de enkelte ledninger og så på med noget krympeflex. På den måde kan du
stadig snor parrene og dermed sikre dig at der ikke er for meget pakketab...

mvh
Rasmus

Re: Forlænge CAT-5 kabel

Ok - jeg troede bare der var en eller anden dims man kunne bruge. men
dette er selvfølgelig også en mulighed.

Mvh

Jesper

Re: Forlænge CAT-5 kabel

kan du
pakketab...
Huffameg, men alle dingsbumser er faktisk dårligere en det man gjør selv.
Cat 5 er et 100 Mhz system som med sin begrensede rekkevidde ikke har store
problemer med en skjøt. Det blir mye værre i Cat 7.

Med hilsen
Arne Offenberg,
Som mener at cat 6 er bra nok til lyd.

Site Timeline