Flimmer på Siemens 33TV

Er der nogen der har en ide om hvad dette flimmer skyldes ?

Og om det er dyrt at reperere ?

Se på news://dk.binaer - emne Defekt Siemens 33" TV
eller hvis det virker

http://www.unixhaj.dk/cam/1.JPG og
http://www.unixhaj.dk/cam/2.JPG

Re: Flimmer på Siemens 33TV
Det ligner symptomer man får hvis skærmen har været for tæt på noget
magnetisk

problemet kan i de fleste tilfælde løses ved at koble tv'et fuldstændig fra
netspænding i ca. 30 sek. og op til 10 min. i værste tilfælde. og derefter
tilslutte strømmen igen, virker dette ikke på dit tv har du
sandsynligvis et defekt afmagnetiserings-kredsløb, og igen kan dette ikke
repareres skal du have nyt billedrør !

Re: Flimmer på Siemens 33TV
Fjernsynet har været uden netledning i ca. 30 dage, så jeg tror ikke det er
det.

Ellers tak

/HHA

Re: Flimmer på Siemens 33TV
Hejsa

fra

Øhm, hvordan får du de to ting til at hænge sammen ?
Normalt er afmagnetiseringskredsløb (langt ord :)) da en mere eller mindre
spole, der sidder løst omkring billedrøret, og (normalt) ikke en del af
selve billedrøret.
Denne spole bliver så styret vha af et fikst lille kredsløb med en
PTC-modstand, der, når den bliver for varm, afbryder for AC'en i spolen, og
derved er TV'et så afmagnetiseret.
Det er i hvert fald det princip jeg kender fra monitorer.

I øvrigt så hører tv-rep spørgsmål da vist til i dk.teknik.tv+video.

/Martin

Re: Flimmer på Siemens 33TV
fra

Merkelig påstand, særlig det med nytt bilderør.

Dette har ikke noe med avmagnitisering å gjøre.

OSD ser ut til å være helt i orden, men tv signalet er kraftig forstyrret av
en fremmend frekvens.

Sjekk om antenne ledningen er skadet + uttaket i veggen og tv'en.  Muligens
er skjermen røsket over.

Om dette ikke hjelper, prøv med en video eller DVD spiller i scart for å
bekrefte att alt annet en tuner delen er i orden.

Om du har fått dårlig antenne signal av en eller annen grunn blir også TV'en
mer modtagelig for forstyrrelser f.eks fra en PC som ikke har lokket på
el.l.

Re: Flimmer på Siemens 33TV

av

Ja, OSD og TTV virker fint.

Muligens

Har prøvet

Det er også galt med video/dvd :(

/HHA

Re: Flimmer på Siemens 33TV
forstyrret

Det var verre, da ved Ole Geisler sikkert hva man snakker om.

Re: Flimmer på Siemens 33TV
On Tue, 2 Mar 2004 17:25:07 +0100, "Hans-Henrik Andresen"

Defekt featureboks. Det er den metalkasse der sidder lodret midt i det
hele. En af kredsene, typisk D/A konverteren defekt. Grundig
(=Siemens) sælger ikke løse reservedele til disse bokse.

Ja. Hvis man ikke liiiige kan falde over et modul fra en skrotter.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Flimmer på Siemens 33TV

Er det et gæt, eller er du dygtig ? :)

Du lydder meget sikker, er det en kendt fejl ? Det er også galt når jeg
afspiller dvd'er

Kan man ikke skifte da'eren ?

/HHA

Site Timeline