Fjernelse af det sorte glasur som ofte er på IC kredse ved køb af færdigvare.

Jeg har lige stået over for en reperation af min søns animal keyboard, som
bare var en efterlodning.

Men det slog mig hård at se hvor enkelt elektroniken i det stykke legetøj
var, der er trods alt sampling af 8 forskellige dyr plus alm. organ og
klaver lyde plus 5 forskellige tromme lyde og 7 forskellige melodier med
disse dyrs lyde i. og et keybord med ca. 16 pinde som kunne afspille de
dyrelyde.

1 overflade - chip og 1 led og 4 dioder

Nå men jeg  kunne godt tænke mig at vide hvilken IC-kreds der sad i den, men
den er dækket af denne sorte glasur, så jeg ikke kan se hvad ic'en hedder.
Kan jeg fjerne det på en smart måde, så jeg evt. stadig kan genkende chippen
uden at ødelægge noget?

/Johnny

Re: Fjernelse af det sorte glasur s om ofte er på IC kredse ved køb af færdigvare.
Næppe uden at ødelægge den, der ligger en bar chip med åbne bondingtråde
inde i den sorte "beg".

/carsten

Re: Fjernelse af det sorte glasur som ofte er på IC kredse ved køb af færdigvare.
som
legetøj
men
hedder.
chippen

Læs: Selvom du fjerner epoxyen finder du ikke noget nummer - med mindre
producenten har skrevet det i et af metallagene & du har udstyr til at læse
det ;-)

/A

Site Timeline