Fjernbetjening af stikkontakter

HEJ

Jeg så i Aldi avisen at der var der i denne uge tilbud på nogle trådløse
stikkontaktor (220v) med fjernbetjening. Dem blev jeg straks forelsket i,
men desvære var de fra tyskland, så de blev trukket tilbage, da der ikke må
sælges el-materiel der ikke er dansk produkceret, eller godkendt. Jeg kunne
nu ellers godt lide at høre, om der er andre der har fundet noget ligende,
og hvor man evt kan finde det. I "Aldi-avisen" var der 3 tænd sluk
stikkontakter, og een med lysdæmper til 129.- Jeg tænker ikke på IHC
systemer, men bare noget billigt noget der kan købes for penge.

Lad endelig høre fra jer

Filip

Re: Fjernbetjening af stikkontakter

kunne

Jeg har tidligere kjøpt slikt fra Elfa til en billig penge.
Det er sett med to tre slike med og uten dimmer innebygd og en fjernkontroll
(radio).

Du finner de på www.elfa.se
Jeg husker desverre ikke merket.

Re: Fjernbetjening af stikkontakter
Hejsa,

kunne

www.spionshoppen.dk . On-line bestilling, hurtig fremsendelse, ...

/Claus

Re: Fjernbetjening af stikkontakter
Den 26/02-2004 klokken 23:09, skrev

Trukket tilbage? Hvor kan man læse noget om dette?
 Jeg købte selv disse i Aldi i onsdags.

Derimod ved jeg, at Netto havde nogle tilsvarende i forrige uge, som blev
tilbagekaldt p.g.a. konstruktionsfejl.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Re: Fjernbetjening af stikkontakter

    Hvis det er dem fra Globe du har købt, vil jeg straks aflevere dem
tilbage igen... de støjer sygeligt, og laver skade på anlæg osv... hvis de
bruges på disse.

    VH
    Moller

Re: Fjernbetjening af stikkontakter
Den 27/02-2004 klokken 14:25, skrev

Nope, det er NovaStar.
Jeg ved så ikke, om de er ligeså dårlige som Netto's Globe. Har ikke
testet dem så grundigt, endnu.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Re: Fjernbetjening af stikkontakter

Det er vist en and...

Mig bekendt  er der ikke længere noget organ, som godkender
elmateriel. Producenten skal blot underskrive en erklæring om, at
produktet lever op til de relevante betingelser i diverse standarder
samt CE normen, så får de et CE mærke og må således sælger deres
produkt i hele EU.

Claus

Re: Fjernbetjening af stikkontakter

Det var nu dem fra netto !

Der er vidst ikke andet til den pris, men de kan jo sagtens reklamere
med det til den pris, hvis de ikke har det !

Har selv en Denver lysdæmper den fungerer da nogenlunde....

Klaus

Re: Fjernbetjening af stikkontakter

    Det var dem fra Netto... men bare rolig de kommer igen når de har lavet
dem rigtigt, hvor lang tid der vil gå vides ikke, men de arbejder på sagen.

    VH
    Moller

Re: Fjernbetjening af stikkontakter

har

Er der nogen der ved, om der også er problemer med dem, de splgte
forrige gang. De er også fra det firma, men der er kun to modtagere.

Jeg har et par, og de fungerer da fint. De sidder dog kun på lamper...

Claus

Re: Fjernbetjening af stikkontakter

Jeg har købt sættet fra aldi, det fungerer tilsyneladende som de skal.

--
Hans L. Jørgensen
Horsensvej 94,Tebstrup

Uheldigvis faldt Hans Jørgensen over tastaturet og skrev derved
følgende:

modtagere.
skal.

Det har jeg også, men det var nu dem fra Netto, jeg sigtede efter. De
havde en mindre udgave for nogle måneder siden..

Claus

Re: Fjernbetjening af stikkontakter

    Om de fungere eller ej... de alle sammen kunne det som de lovede...
altså slukke tænde via fjernbetjening. MEN, dem fra globe brugte en
thyristor styring, og derved støjede uendeligt meget... og derved har der
været skader på anlæg osv... pga. dem.

    VH
    Moller

Re: Fjernbetjening af stikkontakter

Dem jeg har fra Globe og som ligner de andre på en prik, har
tilsyneladende relæer, fordi man kan høre det klikke.

Claus

Re: Fjernbetjening af stikkontakter

    hmmm, ikke dem som blev trukket tilbage fra Netto ... men det ku være
det var mig der kiggede forkert da jeg åbnede den, men jo de redigerede som
de må sælge igen for relæ'er ... ka være du er heldig at ha fået et af dem.

    På den anden side har man fået en af dem som skal trækkes tilbage er man
ikke i tvivl, alle ens ting med højalere vil støje ufatteligt pga. brum fra
den.

    VH
    Moller

Site Timeline