Filter og beskyttelse af 4-20mA input

Hej igen

Jamen så mangler jeg kun lige det sidste før det er perfekt.

Vil gerne kunne beskytte min 4-20mA indgang, gerne så man kan sætte 230V AC
til unden den tager skade...

Ved normalt drift, skal man så have et filter på indgangen så man ikke måler
en masse støj ?

Jeg måler nu over en 102ohms modstand med en ADS1112, 16bit ADC med intern
Vref på 2,048V

Fra min 4-20mA udgang til min styring er der mellem 10-20 meter. Skal jeg
bruge skærmet kabel for at undgå støj ?

Re: Filter og beskyttelse af 4-20mA input

Avs, men ikke umuligt.

En zenerdiode over indgange og en sikring i serie emd signalet ville
være en let løsning.

Da det er en strømmåling er den meget mere immun overfor støj, end en
spændingsmåling.

Det kunne du, men det er mest afhængigt af, hvilket miljø de sidder i.