fejl på philips tv.

Jeg har en fejl på et philips tv Model 25PT562A/13
Fejl: billede mangler.
Højspænding ok. Lyd ok.
Nils

Re: fejl på philips tv.
Hej!

Jamen, så kaster man sig da straks over vertikaldelen istedet. Prøv at skru op
for Gitter2 - er der en vandret linje, eller bliver billedet lyst over hele
skærmen?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: fejl på philips tv.
Ja gitter 2 fungerer perfekt med tilbageløbslinier når der skrues op på G2.
Nils

Re: fejl på philips tv.

Hvis du trykker TTV ind, hvad så? stadig sort skærm? Scart1? scart2?
Front AV? (kender ikke lige den philips på model nr, hvad chassis er det?)
Prøv med signal på alle indgange og se om der er liv i en af dem. men
start med TTV, den er nemmest at koble ind :-)

Mvh

Jan Rasmussen - Som Gregorian aldrig har lavet en sang om.

Re: fejl på philips tv.
Chassi: Bundprint GR2.3 AA
Når jeg trykker TTv ind Intet billede, ej heller på scart 1 og 2. men lyd.
Nils

Re: fejl på philips tv.

hmm, ja så er vi nok ude i noget med at hente diagrammet og finde scopet
frem :-) det må jo dø et eller andet sted mellem RGB matrix og udgangene
på røret, da det er både R,G,B der forsvinder er det noget der er fælles
for dem. en ic, forsyning til denne ic, (super)sandcastle-puls
mangler/defekt. ect.

omkring TDA4680 (pos. 7309) sidder der f.eks. en lille fin kobling af en
transistor (BC337, pos. 7303) som en 7.8V serie-regulator, måske den er
defekt? jeg vil, uden at ligge hovedet på printet, gætte på vi er
deromkring, da det er der alle dine signaler mødes og derved opstår det
fælles punkt (og fremefter) hovr alle indgangs kilde og TTV er at påvirke.

Så gang i halverings-metoden og se om der er R,G,B op på CRT boardets
indgang og hvis ikke, ned og kigge omkring den ic :-)

Mvh

Jan Rasmussen - Diagramanalyse rulz :-)

Re: fejl på philips tv.

Inden spøgelser fra Teknisk Skole Ringsted fra starten af dette århundre
begynder at minde mig om pinlige ting (kæft Kristian! :) ) så tjek lige
at du har 12V på CRT boardet, der er også en serie-reg.

mvh

Jan Rasmussen - Lokalt kendt som den ene halvdel af "12volt banden" på
TSR i 2001/2002

Re: fejl på philips tv.
Jeg har skiftet TDA4680 og trans Bc 337 uden det blev bedre. Hvilken
posision kan jeg måle om der er 12 volt på CRT boar.
Tak for den fine vejledning.
Nils

Re: fejl på philips tv.

Diagram hentes her:

http://www.eserviceinfo.com/downloadsm/834/Philips_GR2.3.html

side 13, Diagram E. øvre venstre hjørne. der har du de serie-regs der er
på crt board. tjek både +12V'erne og +19V'erne. 200V/190V'en er der,
ellers havde du et helt hvidt billede og tv var gået i protect 1 sek.
efter opstart.

Mvh

Jan Rasmussen - Nu også med weekend

Re: fejl på philips tv.
Hej Jan
Har nu fundet ud af , hvis textmudul udlades så er der billede på skærmen.
Har udtaget en efter en af kredsene på text modulet uden resultat.Selv efter
alle kredse er udtaget er der intet billede når text modulet isættes.Hvor
kan fejlen ligge?
Nils

Re: fejl på philips tv.

Hvis den ikke "belaster"/dræber signalet, så må den tage noget andet
vitalt... tjek de forsyningsspændinger der er ind på txt mondulet, 5V,
8v, 14v.

har du altid de 8V oppe 7303 (den BC337 du skiftede) både med og
txt-mondul i?

Mvh

jan rasmussen - klar til sommer

Re: fejl på philips tv.
Hej Jan
Hvis kablet fra textmodul til processor TMP47P1637 på hovedprint tages ud på
textprint så er der billed på.Alle spændingerne er ok.Med og uden textmodul.
Nils

Re: fejl på philips tv.

hmm

et par (løse) skud fra hoften:

1/ sæt et scop på SDA eller SCL på main-board siden, se hvordan det ser
ud med og uden det kabel sat i. Om det skulle være en belastning af
databussen, skulle det være lidt sært, for andet der bruger denne,
virker åbentbart jo.. lyd/tuner f.eks.

2/ Gadvide hvad "INT /EXT" fra processor'en til TXT mondulet gør..

3/ skam-ohm alle indgange til txt-mondulet, se om der er noget der
ligger til gnd eller til + (5v? 8v? dont know.. kan ikke finde diagram
over txt-mondulet)

Virker OSD på tv'et? med txt-mondul sat til? uden txtmondul sat til?

mvh

Jan Rasmussen - fusker af afstand

Re: fejl på philips tv.
Hej Jan
Jeg har opgivet ind til videre.TVet virker fint ,dog uden text tv. Jeg har
fået lovning på at låne et textmodul. Så kan jeg se om fejlen ligger på
hovedprintet eller på text printet.
Tak for hjælpen.
Nils

Re: fejl på philips tv.
On Fri, 21 Apr 2006 22:22:36 +0200, Jan Rasmussen

Det er blanking der ligge høj. Standardfejl fra 90erne.

PS: det hedder "modul" - ikke "mondul"

Re: fejl på philips tv.
Hej!

Og så skal der vist lige et 'r' i enden på 'ligge' ;o)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: fejl på philips tv.
On Sat, 22 Apr 2006 12:22:44 +0200, Kim Voss Schrader

Jeps. Men det var en slåfejl ;-)

Re: fejl på philips tv.
Hej!

Jovist :o)