Fejl B&O Beomaster 5500

Jeg har en B&O Beomaster 5500, forstærker/radio.
På displayet står der PHONO, og den reagerer overhovedet ikke på
fjernbetjeningen. Jeg kan ikke skifte til CD eller Tape. Og der kommer
selvfølgelig ingen lyd ud af den.

Nogen foreslog at udskifte brokoblingen (D2) i netdelen. Det har jeg
gjort, men det hjalp ikke.

Andre forslag?

Re: Fejl B&O Beomaster 5500

Det var godt nok et skud i tågen, mildt sagt. Den rådgiver behøver du vist
ikke konsultere mere ;-)

Desværre har jeg ingen anelse om hvor du skal lede efter den fejl, men kan
det hjælpe, så har jeg et diagram jeg kan sende dig.

mvh Ebbe

Re: Fejl B&O Beomaster 5500

Jeg havde ikke set at du havde gang i en anden tråd, og har diagrammet. Så
har jeg desværre ikke noget at tilbyde.

mvh Ebbe

Re: Fejl B&O Beomaster 5500
Tak Ebbe.
Jeg sidder jo med diagrammet, men det er ligesom at lede efter en nål i
en høstak. Specielt når man ikke er ekspert i elektronik.

Er der ikke nogen herinde, der har repareret sådan en fejl før?

Mvh.
Nehme

Re: Fejl B&O Beomaster 5500

Du har jo kontakt med Kim Voss i en anden tråd, så jeg er overbevist om, at
du er i gode hænder :-)

Good luck
Ebbe

Re: Fejl B&O Beomaster 5500

Joda. Men jeg har ikke umiddelbart adgang til diagrammet p.t. - men du
kan maile mig en scanning. Hvis jeg ser diagrammet kan jeg md 99%
sandsynlighed fortælle hvad der er galt.

Re: Fejl B&O Beomaster 5500

Modtaget. Check lige +5V på F1 - ligesom det kunne være interessant at
vide om din BM5500 også kan spille "Phono" i de stilling den står, kan
der skrues op/ned mm.?

Re: Fejl B&O Beomaster 5500
På kollektor af TR16 (F1) er der 5 V.
BM'eren kan ingen ting bortset fra at PHONO-dioden lyser.
Mystisk!

Mvh.

Re: Fejl B&O Beomaster 5500

Mål på pin 6 og 15, IC 3

Mål pin 9 IC 1

Re: Fejl B&O Beomaster 5500
Det er blevet sent nu Ole. Vi fortsætter i morgen aften.
Foreløbigt tusind tak, og godnat.

Mvh.
Nehme