Erstatning til LM386

Jeg har gennem årene brugt utallige LM386 forstærkere til
hovedtelefoner og andre små forstærkeropgaver, findes der
en mere moderne overflademonteret kreds der ligner den og
som en let tilgængelig ?

Re: Erstatning til LM386

LM386 findes også som SMD.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Selvfølgelig, det havde jeg slet ikke tænkt på,
tak for info, kender du evt. et sted man kan få den ?

Re: Erstatning til LM386

Jeg har før købt dem ved  www.cypax.com så prøv der.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Bingo, og så til en 100 stk pris på 2,14 kr, det er da til
at leve med,

Takker for info.

Re: Erstatning til LM386

M> Jeg har gennem årene brugt utallige LM386 forstærkere til
M> hovedtelefoner og andre små forstærkeropgaver, findes der
M> en mere moderne overflademonteret kreds der ligner den og
M> som en let tilgængelig ?

Et forslag kunne være TDA8541 (NXP / Philips)

Prismæssigt, får du nok ikke noget billigere end en LM386. Mange af de "nye"
modeller er tit og ofte begrænset til 5-8 V, kan du leve med det ?

--
Aage

Re: Erstatning til LM386
Hej Aage

Kikker på den.

Du siger noget, jeg har faktisk ved flere gange brugt LM386N-4 udgaven
der kan tåle 18 V til opgaver i biler og både, så jeg har brug for den
spænding.

Men 15kw vækkede mig jo lige, så jeg tror jeg kikker efter LM386
i SMD udgave (jeg elsker gammelt kendt teknologi)

Re: Erstatning til LM386

mon SMD udgaven har samme output effekt?
det er da før set at SMD udgaven er lidt neddroslet.. :-)

Rasmus
Re: Erstatning til LM386
Hej Rasmus

Ja, det er jo meget normalt at man ikke både kan blæse
og have munden fuld af mel :)

Men til de opgaver jeg har kan jeg godt leve med noget
reduceret effekt, en alm LM386 kan klare 1,25W , SO
udgaven 0,73W og MiniSO kan klare 0,595 W, det er
tal jeg sagtens kan leve med. Men jeg kan se at man skal
passe på med at putte SMD udgaverne i biler da de jo
kun tåler 12 V.

Re: Erstatning til LM386

jamen så er det jo fint... :-)
ja den leadede udgave er noget mere robust ser det ud til... :-)

Rasmus
Re: Erstatning til LM386
On Wed, 25 Jul 2007 11:40:08 +0200, "Max"

Hvis det skal være af høj kvalitet:

http://www.analog.com/UploadedFiles/Data_Sheets/AD8397.pdf

Ellers ville jeg se mig om efter nogle af de små klasse D brikker.

Site Timeline