Erstatning for VCO-kredsen LM566 / NE566

Jeg har erfaret at den lille 8-benede VCO-kreds LM566 / NE566
tilsyneladende er udgået af produktion.

Findes der en erstatning eller en anden type kreds der er værd at se på
og som det er muligt at skaffe? - Hvor kan evt original-kredsen skaffes?
- De gængse danske "altmuligt" elektronik leverandører jeg har checket
har den ikke. (ICL3038 f.eks. har jeg ganske mange af men det er
566-kredsen jeg søger mellem to og 10 stykker af til eksperimenter)

Det unikke ved kredsen er at den kan  strømstyres som vist i eksemplet
og det må evt efterfølgere også gerne kunne.
http://www.uni-bonn.de/~uzs159/ Se under VCO/VCO566

/Lars

Ups - message gled i første omgang i en forkert gruppe og selv om jeg
har slettet den kan den godt være nået at blive spredt til andre
news-servere. Sorry!

Re: Erstatning for VCO-kredsen LM566 / NE566

Det gælder desværre også en replacement som NTE995M

Lidt mere søgning på WWW viser at XR2206 måske kan bruges selvom den
skal strømstyres fra den negative side af strømforsyningen.

Men findes der en VCO-chip der er lige så enkel som LM/NE/SE566 eller
NTE994M er jeg interesseret inden jeg begynder at finde XR2206 frem.

/Lars

Re: Erstatning for VCO-kredsen LM566 / NE566
hvor mange skal du bruge ?
Jeg kan godt se efter NE566 når jeg kommer igennem mine komponenter

Jeg vil tro der er 25 stk. eller flere

/ Niels

Re: Erstatning for VCO-kredsen LM566 / NE566

Alt imellem 2 stk og 10 stk er tilstrækkeligt. Så skal vi bare finde en
pris.

/Lars

Re: Erstatning for VCO-kredsen LM566 / NE566
går lige på opdagelse, så ser jeg hvor de har gemt sig
min mail er ok, smid mig en mail med oplysninger om leveringsadr

( Post DK ) finder den nok

/ Niels

Re: Erstatning for VCO-kredsen LM566 / NE566

Mail sendt i mandags. Har du ikke modtaget den?

/Lars

Re: Erstatning for VCO-kredsen LM566 / NE566
som "skrammel" og jeg som en af mine kæreste ejendele

tager nok lidt tid at komme igennem, skal ha hængt over 40 racokasser op på
vægen
da de står lidt rundt omkring, jeg troede det ville være en let sag at finde

jeg blev klogere
jeg melder tilbasge når jeg har været igennem

/ Niels

Re: Erstatning for VCO-kredsen LM566 / NE566

Hej Niels,

Nu gik spørgsmålet på om du havde fået en mail med min adresse, og det
er helt i orden hvis det tager tid fordi du ligger i "flytterod".

/Lars

Re: Erstatning for VCO-kredsen LM566 / NE566
jeg har modtaget mailen

det er desværre ikke flytterod, det er bare "smidt" ind i mine lagerrum, og
ja
det vil tage lidt tid at komme igennem, har kun weekenderne til det

/ Niels

Site Timeline