2SA1930 erstatning ?

Hejsa

Nogen der kender en erstatning til 2SA1930 ? Eller hvor man kan købe den for rimelige penge ?

Den sidder i en forstærker, sammen med 2SC5171

Jeg havde selv en MJE15031 i tankerne, men så skal jeg vel have skiftet

2SC5171 ud med en MJE15030, i samme omgang ?
Reply to
Brian

"Brian" skrev i melding news:c0qmj9$o6u$ snipped-for-privacy@sunsite.dk...

Bruk ikke erstatning når den sitter som driver eller utgangstransistor!!

Reply to
edv

Vrøvl, en fornuftig erstatning vil virke i 99.9% af tilfældende i "almindelige" forstærkere. Hvis der er tale om highend klasse A "jeg skal komme efter dig"-forstærkere kan det være en anden sag...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"
Reply to
Kim Voss Schrader

Hejsa

Kim Voss Schrader skrev:

Den sidder som driver.... men en 2SA1930 er sådan at opdrive :(

Well... det er en lidt bedaget Onkyo forstærker, så den kategori må den gå under

/Brian

Reply to
Brian

"Brian" skrev i news:c0qsj1$ama$ snipped-for-privacy@sunsite.dk

Ja, Strimola har den, du skal dog være moms registreret for at handle der.

-- Hilsen Peter N Petersen

Privat
Firma

Reply to
15kw

Hejsa

15kw skrev:

Hvilket jeg ikke er....

/Brian

Reply to
Brian

Jeg har haft gode erfaringer med brug af erstatningstransistorer i udgangstrin. Men enhver udskiftning i et klasse AB udgangstrin kræver gerne efterjustering af bias-systemet, således at termical-runawy, cross-over forvrængning osv. begrænses til et minimum. Dette skal nu alligevel gøres, om der er anvendt originale dele, eller erstatninger. Så hvis transistorerne overholder data og udgangstrinet kan justeres til minimum forvrængning uden overophedning, så ser jeg ingen problemer i det.

Hilsen Lars

Reply to
Lars T. Thomsen

Var kanskje litt rask i mitt svar. Jeg mente at du bør helst ikke skifte bare 1 transistor ,men begge.av enten drivere eller utgangstransistorer. Dette fordi at de ofte krever ulik spenning på basis for å lede. Onkyo har vanligvis ikke trimme-potmeter for justering av tomgangs-strøm , man må skifte en motstand i basiskretsløpet på strømregulerings-transistoren. Derfor ville det vere best for deg å få fatt i den originale Etter min erfaring slipper man da vanligvis å justere tomgangen. Kan du ikke henvende deg til en butikk som selger Onkyo , så kan de skaffe den til deg ? Mvh Edvard

"Brian" skrev i melding news:c0qsj1$ama$ snipped-for-privacy@sunsite.dk...

Reply to
edv

Hejsa

edv skrev:

:)

Der er heller ikke noget potmeter at justere på her, så det skal nok passe.

Joo... har fået Århus Radio lager til at bestille en hjem, det tager bare lidt over en uge :(

/Brian

Reply to
Brian