Er DCF77 ude af drift?

Er

ude af drift? Jeg synes at alle mine radiostyrede ure har problemer med at fange signalet!

/Steen J

Reply to
Steen

1) Mit bedste dcf ur, der synker det sidste minut i timen, har synkroniseret her kl 8:59. 2) Mit dårligste dcf ur som synkroniserer "hele tiden" har jeg bemærket at den i den sidste tid ofte har været uden sync. Og en enkelt gang vist et tidspunkt way off.

Så DCF er ikke helt død men måske lidt svagere, som set fra mine ure.

Det vel er ikke et lokalt problem med et TV eller en ny switch mode power supply? /hjj

Reply to
Hans Jørgen Jakobsen

"Hans Jørgen Jakobsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@freesbee.wheel.dk...

Joh, det kan godt være, men nu kom det ene ur igang igen.

/Steen

Reply to
Steen

Hej Steen

Nu har den seneste periodes vejr jo også været ekstrem og det påvirker såmændt også radiobølgerne, bl.a. er der uhyggelige mængder elektrisk støj for tiden produceret af tordenvejr og lignende og det kan forhindre ordentlige modtagerforhold for bl.a. DCF77 i længere tid.

Den er generel svag i sommermånederne, om dagen (solen oppe) er den hel væk, om natten kan den høres svagt. man skal syd for Kongeåen for at have et stabilt signal hele året. Poss Århus. hilsen Søren

Reply to
Søren Leth Danielsen