Er DCF77 ude af drift?

Er http://www.dcf77.com/ ude af drift? Jeg synes at alle mine radiostyrede
ure har problemer med at fange signalet!

/Steen J

Re: Er DCF77 ude af drift?

1) Mit bedste dcf ur, der synker det sidste minut i timen, har synkroniseret
her kl 8:59.
2) Mit dårligste dcf ur som synkroniserer "hele tiden" har jeg bemærket at
den i den sidste tid ofte har været uden sync. Og en enkelt gang vist et
tidspunkt way off.

Så DCF er ikke helt død men måske lidt svagere, som set fra mine ure.

Det vel er ikke et lokalt problem med et TV eller en ny switch mode power
supply?
/hjj

Re: Er DCF77 ude af drift?

Joh, det kan godt være, men nu kom det ene ur igang igen.

/Steen

Re: Er DCF77 ude af drift?
Hej Steen

Nu har den seneste periodes vejr jo også været ekstrem og
det påvirker såmændt også radiobølgerne, bl.a. er der uhyggelige
mængder elektrisk støj for tiden produceret af tordenvejr og
lignende og det kan forhindre ordentlige modtagerforhold
for bl.a. DCF77 i længere tid.

Mvh Max

Re: Er DCF77 ude af drift?
Den er generel svag i sommermånederne, om dagen (solen oppe) er den hel væk,
om natten kan den høres svagt.
man skal syd for Kongeåen for at have et stabilt signal hele året. Poss
Århus.
hilsen Søren

Site Timeline