En stikdåse som insisterer på "jord"? (aldeles urimeligt) - Page 2

Re: En stikdåse som insisterer på " jord"? (aldeles urimeligt)

Fordi jeg modetager det ikke.

SÅ ! kan du så tale pænt !!!
Jeg har da ikke i sinde at skifte til noget _så_ usikkert som OE !!!

Re: En stikdåse som insisterer på " jord"? (aldeles urimeligt)

Og nogen internetudbydere dropper sådanne indlæg i deres newstråde :(
til dette formål findes f.eks.  dk.binaer

m.v.h. Mikael

Re: En stikdåse som insisterer på "jord"? (aldeles urimeligt)

Som jeg skrev andet steds, så er det jo kun at begrænse sig selv. Der er jo
ingen, der kan se, hvad den enkelte har sat sin OE op til at kunne modtage.

Hvis vedkommende kun vil modtage klar tekst, bliver det jo hans problem.
Derfor kan man da gosdt have en regel om, at det kun er undtagelsesvis, der
sendes noghet i HTML, der som jeg også skrev, kan være væsentlig mere
illustrativ.

I øvrigt, så er det vist ikke alle udbydere, der understøtter en binær
gruppe. I de fleste tilfælde er det heller ikke til at få plads - joh, sådan
flere 100 sidere længere ned, da mange har så travlt med at udskifte
videofilm etc. Man kan så spørge om der her er tale om groft misbrug. Det er
for et enkelt billede i hvert fald mindre tidskævende i HTML - altså
undtagelsesvis.
KHJ

Re: En stikdåse som insisterer på " jord"? (aldeles urimeligt)

Jeg bruger ikke OE, ja ikke engang M$ winsnooze, det wil du kunne se
hvis du kigger i headeren.

Og det er ISP der filtrere indlæg fra, for opsætningen er det samme for
alle newsgroups.

Det gir jeg dig ret i, problemet er at det ikke er mig der ikke vil, men
min ISP der ikke giver mig lov at se indlæget.

Også her.

m,v,h, Mikael

Re: En stikdåse som insisterer på "jord"? (aldeles urimeligt)

Så tager den da lidt af energien.

Naturligvis kan man ikke beskytte sig imod de helt nærgående lyn, men dem
der slår ned længere nede af gaden, har man da en chance for at beskytte sig
lidt imod.

pulser

Ved du hvilken teknologi de overspændingsbeskyttelseselementer man indbygger
i tavler benytter?

Mvh. Uffe Ravn

Re: En stikdåse som insisterer på "jord"? (aldeles urimeligt)

Gnistgab og muligvis transorber.

Re: En stikdåse som insisterer på " jord"? (aldeles urimeligt)

Gnistgab

Re: En stikdåse som insisterer på "jord"? (aldeles urimeligt)

For ½ snes år siden havde jeg arbejdet ved PC'en og skulle lige over til
købmanden og handle ind. I mellemtiden var et todenvejr ved at trække op,
men det lå nok adskiullige km væk. Dog sås et enkelt lyn.

Da jeg kom hjem ca. et kvarter senere. stod printeren - ja, dengang var det
matrixprintere - og huggede i venstre side, og reset, genstart eller hvad
man ju kunne finde på, hjalp ikke. Der var feset en lille 78L5.

Derefter blev hele gruppen til EDB jordet, og det har den altid været
siden - og jeg har aldrig haft uheld siden.

En anden fordel ved jordet forbindelse imellem perifere enheder er, at du
kan koble stik til og fra uden at slukke og tænde o.s.v.

Selvfølgelig er statisk elektricitet på kabinetterner elimineret.
KHJ

Re: En stikdåse som insisterer på " jord"? (aldeles urimeligt)

    Nu spørger jeg nok dumt, men hvad er en MOV ? måske et link eller noget ;)

--
VH
Lars Molnit

Metal Oxid Varistor: