elektronik komponenter

Er der nogen, der kan nævne deres yndlingssteder at
købe komponenter, helst med en webside, der giver
priser osv, dansk fortrinsvis.

Skal man udenlands for at finde det store udvalg? Er
der nogen der, der er særligt anbefalelsesværdige?

Jeg er ren amatør, så det er kun småindkøb, det drejer
sig om, derfor skal omkostningerne helst ikke være for
store.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Re: elektronik komponenter

Den var værre. Elfa (www.elfa.se) er dyre! Meget endda, IMHO. Farnell er
også (www.farnell.com) og de så vidt jeg husker en mindstekøbsgrænse plus et
gebyr, hvis købet er under et givent beløb. Så er der El Supply - et dansk
firma (www.el-supply.dk). Deres priser virker umiddelbart mere fornuftige.
Jeg har dog aldrig handlet det, og ved i øvrigt ikke om dette er generelt.
Men eks. trafoer fåes til en fornuftig pris sammenlignet med de Farnell og
Elfa.

Hilsen
Søren B.

Re: elektronik komponenter
Hej Villy

Det komme så sandelig an på hvilke komponenter man
skal bruge, men langt hovedparten af normale komponenter
er der ingen grund til at købe i udlandet, omkostningerne ved
køb i udlandet er også kun til at bære når det drejer sig om
specialkomponenter man ikke kan skaffe på anden vis.

I danmark har vi da et par rigtig gode steder at handle
via net, f.eks.:

www.el-supply.dk
www.vejle-rc.dk

Specielt med betalingen er det en god ide at kunne bruge et
netbank system så man kan forudbetale, det spare en del
penge i gebyrer.

Mvh Max

Re: elektronik komponenter

Her er en god liste:
http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html

Jeg har handlet hos el-supply og Elektronik lavpris.
Begge steder med hurtig levering og dankort betaling uden problemer.
Byggesæt har jeg købt hos Brinck, de havde ikke helt styr på det med
internethandel, men det er måske blevet bedre.
Vejle_RC har jeg handlet med for mange år siden før internettet pr.
alm. postordre og er heller ikke blevet snydt der.

--
Leonard
http://lam.dk/casemod

Re: elektronik komponenter

www.el-supply.dk er der jeg har smidt de fleste af de penge jeg har brugt på
det, før jeg kendte til dem handlede jeg mest hos www.vejle-rc.dk

Der er også mange andre forhandlere,
www.brinck.dk
www.rs-components.dk
www.elektronik-lavpris.dk

Brian

Re: elektronik komponenter

Jeg bruger gerne O.Hansen ( Cypax ) i Karup

http://www.cypax.dk

Re: elektronik komponenter
Kig eventuelt på www.ebasen.dk

Re: elektronik komponenter

Tak for svarene.

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Re: elektronik komponenter

Kig på

http://www.pc-elektronik.dk/shop /

Han plejer at skaffe det meste, til rimelige priser.

Mvh
Ivan Toft

Re: elektronik komponenter

Prøv www.pc-elektronik.dk

Benny

Re: elektronik komponenter

Glemte at sige at han kun har fået en del af lageret på nettet endnu. Ring
og spørg

Benny

Site Timeline