Elektronik for dummies - psu adapter.

Hej gruppe - håber dette er det rigtige sted at spørge.

Jeg har et accesspoint som slet ikke vil starte pludselig ingen lys i
nogen lamper - helt død.

Jeg tror/håber det bare er strømforsyningen der er gået, og har derfor
brug for at teste dette.

Mit spørgsmål er derfor kan jeg bare købe en universal adapter (eks.
denne:
http://www.thansen.dk/product.asp?c86%3561917&n46%9331449&pn66%2680881
) og indstille den til at levere den korrekte strøm?

på den "afbrændte" strømforsyning står flg.:

Output: DC5,0 v, 2,5 A

Nedenfor er der noget der kan ligne:
- - C - +

Så vidt jeg har forstået har det noget med polariteten at gøre, men hvad
betyder det i praksis for indstillingerne af universal adapteren?

Bær venligst over med mig da jeg (som det nok fremgår) ikke har en
klaphat forstand på dette og har brug for at få skåret ting ud i pap. :-)

Er der andre ting at tage højde for eller er det bare at gå igang?

Pft. Jon Mørch

Re: Elektronik for dummies - psu adapter.

Dur ikke, da den ikke kan lever strøm nok.
Mon ikke de mener 1 ampere selv om de skriver "max. 1000 mAh", lige som det
ville nok også være relevant at vide hvilken effekt den kan levere ;o)

Du skal bruge en adapter, der kan levere 2,5 ampere ved 5 volt (så den skal
kunne levere mindst 12,5 Watt).

Re: Elektronik for dummies - psu adapter.

Hvad får dig til at tro det?

Nej, den er for svag...

Ja det er stort set standard at det metal man kan røre ved er 0V / stel og
inderlederen er +.

Gå bare i gang, men køb i stedet denne:
http://www.thansen.dk/product.asp?c86%3561917&n46%9331449&pn10%39850675

Re: Elektronik for dummies - psu adapter.

Så mål spændingen ud af strømforsyningen.

Re: Elektronik for dummies - psu adapter.

Takker for hjælpen, det var strømforsyningen der var død.

Nu kører den igen med thansen adapteren.

MVH. Jon Mørch

Re: Elektronik for dummies - psu adapter.
<KLIP>

Hej Jon.

Det skulle vel ikke være et Topcom Accesspoint vel??

// Per.

Re: Elektronik for dummies - psu adapter.

Hej.

Nope, helt nøjatigt et linksys wap54g.

Mvh. Jon

Site Timeline