Elektronik for dummies - psu adapter.

Hej gruppe - håber dette er det rigtige sted at spørge.

Jeg har et accesspoint som slet ikke vil starte pludselig ingen lys i nogen lamper - helt død.

Jeg tror/håber det bare er strømforsyningen der er gået, og har derfor brug for at teste dette.

Mit spørgsmål er derfor kan jeg bare købe en universal adapter (eks. denne:

) og indstille den til at levere den korrekte strøm?

på den "afbrændte" strømforsyning står flg.:

Output: DC5,0 v, 2,5 A

Nedenfor er der noget der kan ligne:

- - C - +

Så vidt jeg har forstået har det noget med polariteten at gøre, men hvad betyder det i praksis for indstillingerne af universal adapteren?

Bær venligst over med mig da jeg (som det nok fremgår) ikke har en klaphat forstand på dette og har brug for at få skåret ting ud i pap. :-)

Er der andre ting at tage højde for eller er det bare at gå igang?

Pft. Jon Mørch

Reply to
"Jon Mørch (5592)"

""Jon Mørch (5592)"" skrev i en meddelelse news:461df88d$0$21926$ snipped-for-privacy@dreader1.cybercity.dk...

Dur ikke, da den ikke kan lever strøm nok. Mon ikke de mener 1 ampere selv om de skriver "max. 1000 mAh", lige som det ville nok også være relevant at vide hvilken effekt den kan levere ;o)

Du skal bruge en adapter, der kan levere 2,5 ampere ved 5 volt (så den skal kunne levere mindst 12,5 Watt).

Reply to
Allan Soerensen

""Jon Mørch (5592)"" skrev i en meddelelse news:461df88d$0$21926$ snipped-for-privacy@dreader1.cybercity.dk...

Hvad får dig til at tro det?

Nej, den er for svag...

Ja det er stort set standard at det metal man kan røre ved er 0V / stel og inderlederen er +.

Gå bare i gang, men køb i stedet denne:

Brian

"Jon Mørch (5592)" skriver:

Så mål spændingen ud af strømforsyningen.

Jon Mørch (5592) skrev:

Takker for hjælpen, det var strømforsyningen der var død.

Nu kører den igen med thansen adapteren.

MVH. Jon Mørch

Reply to
"Jon Mørch (5592)"

Jon Mørch (5592) skrev:

Hej Jon.

Det skulle vel ikke være et Topcom Accesspoint vel??

// Per.

Reply to
Per Jensen

Hej.