el regler

Hej Alle

Jeg er ved at undersøge om ledninger skal tylles og hvor finder jeg regler
om dette ?

Søren

Re: el regler

Afhænger af dit produkt og hvad du skal montere ledningerne i.

Forklar noget mere.

Re: el regler

              http://home6.inet.tele.dk/moppe
det er ang. port styringer der sidder i industrien der er både stærk og
svagstrøm

Søren

Re: el regler

Ikke nok info :-)

stiv eller blød ledning

og

Hvilke type klemmer

* fjeder
* skære
* skrue
* skrue med beskyttels "plade"

For god ordens skyld skulle spørgsmålet nok spørges i dk.teknik.el

Mvh
Lars G

Re: el regler

Da jeg selv arbejdede med porte skulle styringerne overholde
maskindirektivet.

Om vi tolkede det rigtigt ved jeg ikke med i hvert fald satte vi
tyller på alle bløde ledningsender, og husk; ikke mere end to
ledninger under samme klemme.
--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Re: el regler

Netop EN60204-1

Hvor har du set, at det er ok at montere mere end én ledning i en klemme
? Klemmer er normalt beregnet til netop kun en ledning.

Re: el regler

To ledninger af samme dimension. Jeg ved ikke hvor det står, men jeg
har det fra flere uafhængige kilder som får penge for at vide den
slags ( installatører og maskinmestre ).
--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Re: el regler

Der må som udgangs punkt kun være 1 ledning i klemmen med mindre
producenten specifik beskriver at den er beregnet til mere en 1 ledning.
Ved brug af dobbelt tyller må der i en standart klemme være 2 ledninger,
men kun hvis de er i den samme dobbelt tylle.

--
/Peter Andersen
/Skanderborg

Site Timeline