Effekt fra blybatteri

Hvis jeg køber et 2,6Ah blybatteri som
http://www.billigebatterier.dk/product.asp?product37%1&sub=0&page=1
- kan man så trække 20-30 watt ved 12 volt i fx. 10 minutter, uden at
batteriet tager skade? Det er begrænset, hvad jeg kan huske fra
fysiktimerne... :-)

Re: Effekt fra blybatteri

"jacob" <ni> skrev i

Ja, det kan du godt, og du kan sikkert også gøre det i ca 20-25 minutter,
men så begynder det nok også at gå hurtigt ned ad bakke.  Jeg tvivler på, at
du skal forvente mere end 50-60%  af den kapacitet, de lover.
Men det afhænger også af, om din forbruger er spændingskritisk.

Claus

Re: Effekt fra blybatteri
Hej
Hurtig udregnet, sE5% er der ca 1750Wm(watt*minutter) i dit batteri. SE5%
hvis du bruger 30 W, kan den kF8%re 62,5 minut. Men det er ideele tal,
sE5% de skal tages med et gran salt
mvh
  Jeppe

Re: Effekt fra blybatteri
tømmer man betteriet skal man ikke regne med at det bliver sig selv igen.
jeg bruger selv den tommel finger regl at man skal have 1/3 del flere Ah end
man skal bruge som minimum hvis batteriet ikke er beregnet til deep cycle.
Hvis jeg var dig ville jeg finde en nikkel pakke. 10 celler er fint til 12V
pære. og så falder spændingen ikke så meget som med et bly batteri.

Jacob

Re: Effekt fra blybatteri
Inden du køber det, så kik lige på www.biltema.dk - der koster det samme
batteri 74,90 kr....