Eagle og Gerber filer

Er der nogen her, der har kendskab til,
at skabe/fremstille Gerber filer fra Eagle *.brd (PCB)
Og som hved, hvor man kan download et program der
kan indlæse disse Gerber filer og vis mig, om jeg har gjort det
rigtig.
Det er jo  meget dyrt, hvis ikke er rigtig lavet.

Med venlig hilsen
Monie

Re: Eagle og Gerber filer
Hejsa,

GC-Prevue fra graphicode er en ganske udemærket gerber-viewer.

Den findes IIRC også i freeware

/C

Re: Eagle og Gerber filer

Viewmate er også fin.
http://www.pentalogix.com/Download/download.html

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Eagle og Gerber filer
Hej!

GC-Prevue er _rigtig_ god efter min mening. Har endnu ikke været ude for, at det
har set rigtigt ud her, og ikke virket hos printfabrikanten.

Sender som regel GC-Prevue filen, men Gerberfilerne (efter jeg har testindlæst
og kigget på dem) har også virket fint.

Men hold da op det kan være svært at få Mentor Graphics PADS til at makke ret
mht. Gerberfilerne (især Drill-filen)...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Eagle og Gerber filer
Hej Kim

Hvor kan jeg download programmet til GC-Prevue, har du et Web-
link?

Med venlig hilsen
Monie

Re: Eagle og Gerber filer

Det kan hentes her  http://www.graphicode.com /

sanmann

Re: Eagle og Gerber filer
Til Kim

Jeg har fundet og download programmet:GC-Prevue 16.1.2
Og har nu afprøvet programmet.
Men der er en ting, der undre mig meget, BOTTOM layout bliver vist
spejlvendt.
Er det en fejl som printpladen vil blive lavet med hos fabrikanten?
Er der et sted i programmet der skal afsættes et flyeben?

Med venlig hilsen
Monie

Re: Eagle og Gerber filer
Hej!

Hmm, har jeg ikke haft brug for. Der er en mirror-funktion i
edit-menuen, men kan ikke lige få den til at virke.

Men uanset hvad så skal printfabrikanten nok opdage fejlen og rette den
inden produktion af printet.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Eagle og Gerber filer
Hej Monie.

I Gerber betragtes printet fra top til bund. Bottom Layer vises derfor
spejlvendt

Mvh
Bjarne

Re: Eagle og Gerber filer
Hej Bjarne

Har hentes Gerber programmet her http://www.graphicode.com /
Og afprøvet programmet.
Men BOTTOM layout bliver vist spejlvendt.
Og som du skriver "betragtes printet fra TOP til bund (BOTTOM)
Men hvis jeg betragtes printet fra top og nedad, så skal "PAD)
og hullerne vel passe efter kompenenter der monteres på TOP'en.
Sådan kan de forskellige lag ses, lave med Eagle PCB - men i
Gerber programmet vise BOTTOM spejlvendt i forhold til TOP.
Jeg troede at sådan det blev vist me gerber programmet så blev
det færdig print ogdå. Eller har jeg misforstået noget?

Med venlig hilsen
Monie

Re: Eagle og Gerber filer
Eagle har et kryds-af-felt ved exporten, så man kan spejvende bunden
valgfrit. Den mener jeg ikke amn skal pille ved (ikke kryds deri)

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net

Re: Eagle og Gerber filer
Til alle

Fandt en ny version/forbederet file til Eagle Cam.
Som hedder: sfe-gerb274x.cam og med denne version ligger TOP og Bottom
over hinande.
Der er ingen overlapning mere.
Den kan download her:
http://www.prophecyboy.com/itp/pcbs-from-eagle-to-production /

Har lige nogle spørgsmål her nedenfor:
1: Kan GC-Prevue programmet behandle 4-layout PCB ?
2: Kan der step mellem lagene for for at se dem ?

Med venlig hilsen
Monie

Re: Eagle og Gerber filer
Fandt en ny version/forbederet udgave af Eaggle Cam file.
Som hedder: sfe-gerb274x.cam og med denne version ligger TOP og Bottom
over hinande.
BOTTOM laget er ikke længere spejelvendt.
Den kan download her:
http://www.prophecyboy.com/itp/pcbs-from-eagle-to-production /

1: Kan sfe-gerb274x.cam programmet behandle 4-layout PCB ?
2: Kan der step mellem lagene for for, at se dem ? Og hvordan gøres
dette?

Med venlig hilsen
Monie

Re: Eagle og Gerber filer