Eagle, hjælp til print

Hej,

Jeg er ved at lave et singlesided print med ~25 komponenter i Eagle 4.16r1.
Jeg kan kun route 90% og vil derfor gerne, hvis man kunne lave 'stel' som
det resterende kobberlag, i stedet for at føre det som små 'routes' rundt på
hele printet (ikke særligt optimalt). Kan man gøre dette? Det vil nemlig
hjælpe en del på 'route-procenten'...

På forhånd tak for hjælpen!

Re: Eagle, hjælp til print

Udfyldte områder laver du ved at tegne en "Polygon" rundt om området og
så navngive den "gnd". Det burde dog ikke hjælpe på din route %.

Har du husket at sætte "Routing grid" til en tilpas lav værdi? Standard
værdien på 50 mil er lige i overkanten.

Re: Eagle, hjælp til print

Hjælper det heller ikke når ground er "lige ved hånden" modsat at skulle
trække mange centimeter printbane?
Jeg giver det et forsøg...

Ja det fandt jeg heldigvis ud af. Den kunne faktisk ikke route ind til mere
end hver 2. pin på en TQFP kreds :)

Re: Eagle, hjælp til print

gnd vil ikke være lige ved hånden, hvis den ikke kan trække en bane
derhen, kan den heller ikke trække et ground plane derhen.

Så vil du nok se at din routing % bliver dårligere.
Men du behøver faktisk ikke at route om, for at fylde ud. Du kan bare
tegne og navngive en polygon, så vil den automatisk fylde ud og opsluge
alle gnd baner.

Re: Eagle, hjælp til print

Ok...

Har du et trick til at fjerne alle routes (ripup) så det kommer tilbage til
ren ratsnest - det tager noget lang tid at dobbeltklikke med værktøjet
ripup...

Re: Eagle, hjælp til print

Lurede i hjælpen - det tog jo lige 5sek at finde selv :)

Re: Eagle, hjælp til print

Prøv at klikke på lyskurven, når du har valgt ripup værktøjet.

Site Timeline