Eagle 4.11

Hvordan for man Eagle 4.11 til at lave SINGLE SIDED print ?

Mvh KS

Reply to
KS

Enten:

1) Forbyder autorouteren at arbejde på oversiden.

2) Lægger tRestrict under alle komponenter og sætter en høj pris for oversiden

Nummer 2) har størst chance for at løse et print, da den kan lægge lus på oversiden.

Reply to
HKJ

Slår man ikke bare det "Layer" fra som man ikke ønsker at bruge, i 4.03 kan man klikke på det 3 farvede ikon som findes i venstre side af skærmbilledet, her er der bla er top og et bottom layer, ( 1 og 14) hvis du slår et af dem fra skulle du nu kun kunne route i det tilbage blivende layer.

Med venlig hilsen Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag, for i går lavede jeg heller ikke noget, og det blev jeg ikke færdig med.

"KS" skrev i en meddelelse news:40a0cd17$0$459$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

Reply to
Biker Mike

"HKJ" skrev i en meddelelse news:c7qrrv$1ce2$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

Og hvor er det så liiiiiige man gør det ?

Mvh KS

Reply to
KS

På det menu der popper op, når du trykker på autoroute.

Prefered Directions=N/A Betyder at laget ikke bruges

På de forskellige Route og Optimize sider har du en "Layer Costs"

tRestrict laves med Rect kommandoen.

Reply to
HKJ

Et par spørgsmål til betjeningen af programmet:

1) Hvordan slettes ALLE print-baner, som den har tegnet ? (det kan ikke være meningen at man skal slette dem én af gangen)

2) Fra hvilken side ses printpladen - komponent eller den modsatte side ? (det burde vel være komponentsiden, da man ellers skal til at spejlvende alle de komponenter man har på boarded - eller hvs' ?)

Mvh KS

Reply to
KS

"KS" skrev i en meddelelse news:40a1baa5$0$487$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

RIPUP;

Er det metoden ?

Mvh KS

Reply to
KS

Som du selv har fundet ud af "ripup;", men du kan også bare trykke på ripup og så på lyskurven.

Altid fra komponentsiden. Det kan forøvrigt være yderst nyttigt at koble lag til/fra, alt efter hvad man laver.

Reply to
HKJ

Jeg har fået en mystisk 'lus' (unrouted) på mit board og den tilsvarende forbindelse findes IKKE på diagrammet !

Kan man på nogen måde 'markere på boardet og skifte tilbage til diagrammet" så den pågældende 'forbindelse" er markeret ?

Har nogen erfaringer med at den sådan 'selv finder på' forbindelser ? (ved fejlbetjeninger, som man laver som ny bruger af programmet)

Mvh KS

Reply to
KS