Digitalt K-termometer

Hvor kF8%ber man et (billigt) termometer til K-prober?

-- =

Venlig hilsen
Preben Andersen

Re: Digitalt K-termometer

Hvor køber man et (billigt) termometer til K-prober?

--
Venlig hilsen
Preben Andersen

Re: Digitalt K-termometer

Det forstE5%r jeg ikke.
Er det et multimeter, du mener? F.eks. noget fra denne side?

http://www.harald-nyborg.dk/soeg.asp?n3D%20100&Produkt3D%digital+meter

Hvis det er det, hvordan vil du sE5% mE5%le temperatur med det?

-- =

mvh/Preben

Re: Digitalt K-termometer

Det forstår jeg ikke.
Er det et multimeter, du mener? F.eks. noget fra denne side?

http://www.harald-nyborg.dk/soeg.asp?n20%100&Produkt=digital+meter

Hvis det er det, hvordan vil du så måle temperatur med det?

--
mvh/Preben

Ja, det er det jeg mener.
Re: Digitalt K-termometer
F.Syndergaard kom med følgende:

Husk at kompenser for de µV som temperaturen på det "kolde loddested"
(CJ) genererer.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Re: Digitalt K-termometer

NE5%r du skriver i min signatur, kan jeg ikke medtage din kommentar.
Jeg forstE5%r ikke, hvad du mener. Hvilken fF8%ler?
PE5% mit helt enkle digitale multimeter har jeg en plus- og en minusledn=
ing.  =

Er det en af dem, jeg skal bruge?

-- =

mvh/Preben

Re: Digitalt K-termometer

Når du skriver i min signatur, kan jeg ikke medtage din kommentar.
Jeg forstår ikke, hvad du mener. Hvilken føler?
På mit helt enkle digitale multimeter har jeg en plus- og en minusledning.
Er det en af dem, jeg skal bruge?

--
mvh/Preben

Svar til Ole:
Re: Digitalt K-termometer
F.Syndergaard forklarede den 2010-04-03:
Hvad er krav til nøjagtighed?

Uden CJ kompensation vil måleunøjagtigheden ligge i størrelsesordenen
20 - 25 °C, afhængig af omgevelsestemperatur.

Med CJ kompensation vil et K-system typisk ligge på 2-3 °C eller bedre.
Standard for en K føler, klasse 2 er størst af 2,2 °C  eller 0,75%.
Dertil kommer usikkerheden for udlæserenheden OG en oredentlig CJ
kompensation.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Re: Digitalt K-termometer
Retter lige de værste slåfjel og har et par tilføjelser. :/

Ja det kan forvirre begreberne hvis man ikke er velbevandret i termopar
teknik, og derfor tror jeg heller ikke at vejen frem er tabelopslag
eller for den sags skyld de op til 13. grads polynomier som tabellerne
er genereret ud fra.
Et billigt multimeter MED indgang til termopar kan man let checke
måleevnen på, ved at placere føleren i en is/vand blanding OG så i
øvrigt undlade at befamle føler stikket med fingrene under målingerne.

hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Re: Digitalt K-termometer

SE5% forstE5%r jeg det. Der skal bruges en K-probe og et helt almindelig=
t  =

voltmeter.
Tak for det

-- =

mvh/Preben

Re: Digitalt K-termometer
Preben frembragte:

Det her multimeter til kr. 199:
http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id31%349

kan ifølge spec. også TC Type K.

Altermnativt: Find et billigt stegetermometer. De anvender svjv. også
type K termoelementer.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)